Novinky v programu SlimOffice 4.3 (build 9681 - 9872)

6.12.2013: Aktualizace SlimOffice 4.3 (9872).

Seznam změn a novinek:

Účetnictví

  • Nová funkce Kopie účetního zápisu - nová ikona v Účetní deník - Prohlížení, opravy a tisk. Nyní je možné účetní doklady pořizovat kopií dle jiného účetního dokladu.
  • Závěrkové operace - Účetní uzávěrka - upraven přenos účtů z účtového rozvrhu uzavíraného období. Při uzávěrce se automaticky provede kontrola účtového rozvrhu uzavíraného období (běžné) a budoucího období. V případě, že v běžném období existují účty, které nejsou v období budoucím, spuštěním účetní uzávěrky se doplní. Dále byl doplněn nový parametr (pro odlišnou funkčnost) - při uzávěrce je možné nastavit, aby se účtový rozvrh zkopíroval do budoucího období. V takovém případě se účtový rozvrh budoucího období smaže a nahradí se účty z běžného období.
  • Tiskové sestavy - Hlavní kniha - do filtru doplněny položky Středisko a Akce, upravena sestava.
  • Tiskové sestavy - Rozvahy - filtr rozšířen o položky Středisko a Akce včetně možnosti volby Třídit/Seskupit. Úprava tiskových sestav Rozvaha.

Prodej

  • Nová funkce Hromadná periodická fakturace (SPC=Hromadná periodická fakturace) - jedná se o hromadné vytvoření dokladů (FV, ZLV, OP), které jsou opakovaně pořizovány v příslušné periodicitě. Vytvořen nový příznak = Periodický doklad (na záložce Dodací a obchodní podmínky). U takto označených dokladů se zobrazí nová záložka Periodický doklad, kde je možné u prvního dokladu v periodické řadě nedefinovat příslušnou periodicitu a opakované texty (až ve 3 různých řádcích a v položce Předmět) pro hromadné vytváření dokladů. Hromadná periodická fakturace se spouští z menu Faktury vydané - Pořízení faktury - Hromadná periodická fakturace (obdobně i pro ZLV a OP). V nabídnutém filtru je možné zadat firmu (nepovinné) a datum (povinné) dle jakého období se mají periodické doklady vygenerovat. Program projde v období existující periodické doklady a zjistí poslední v periodické řadě a dle tohoto dokladu vytvoří další pro aktuální období.
  • Nová funkce pro hromadné vytvoření pokladních dokladů k dokladům, které mají způsob úhrady hotově. Vytvořena nová ikona v browseru.
  • Nový parametr uživatele - Automatické pořízení pokladního dokladu. Po zapnutí parametru se po uložení dokladu, který má nastaven způsob úhrady hotově, automaticky vygeneruje pokladní doklad (v řadě, která je nastavená buď v řadě dokladu, nebo v parametrech).
  • Nový parametr klienta - Prodej - Automatické vytvoření úhrady při pořízení prodejky. Po uložení nové prodejky se vygeneruje úhrada v souboru úhrad ke dni vystavení prodejky na celkovou částku.
  • Nový parametr uživatele - Dopočítávat základy DPH u vložených dokladů. V případě nastaveného parametru se v dokladu po zadání částky DPH dopočítá základ vzorcem: částka DPH / sazba DPH * 100 (zaokr. na 2 des.místa matematicky).
  • Nová funkce Prodejka k více zakázkám (Prodejky - Pořízení prodejky - Prodejka k více zakázkám).
  • Katalogy - Kódy prodeje - doplněn příznak Aktivní. Při výběru kódu prodeje na formulářích a ve filtrech se nabízejí jen kódy, které mají příznak Aktivní zaškrtnutý.
  • Upravena tisková sestava FaktVy/010 - Faktura vydaná - tabulka DPH v cizí i běžné měně. Do sestavy doplněn předfiltr, ve kterém je možné zakliknout příslušný režim DPH (Prodej zboží do EU nebo Poskytnutí služby do EU). V případě zvolení se u daného režimu vytisknou povinné texty dle zákona o DPH.
  • Nové tiskové sestavy Zálohových listů vydaných (ZalVy/009 - ZLV proformafaktura - bez vytiskl a ZalVy/010 - ZLV daňový doklad - bez vytiskl).
  • Nová tisková sestava KnihaDok/005 - Kniha dokladů s podrobným rozpisem úhrad s filtrací datumu úhrad. V případě, kdy se do filtru zadá datum úhrady od-do, tak se v sestavě vypíšou úhrady, které spadají do zadaného datumu.
  • Upravena tisková sestava NezaplPrep/009 - Rozbor pohledávek (prodej)/ závazků (nákup) s adresou firmy. Do sestavy doplněn předfiltr pro volbu přepočítání dokladů v cizí měně (u existujících úhrad je možné použít kurz úhrady nebo dokladu).
  • Úprava filtru pro tiskové sestavy FV, Prod a ZLV dle kódů prodeje - v položce kód prodeje povolen multiselect.
  • Nová tisková sestava Obchodní sestavy - Tržby podle firem - TrzbyFirmy/002 - Tržby podle firem - srovnávací. Sestava zobrazí tržby bez DPH pro aktuálně zvolené období ve filtru a 2 předchozí. Firmy jsou tříděny podle celkových tržeb za všechna období od největších po nejmenší.
  • Nová tisková sestava - Obchodní sestavy - Denní tržby - DenTrz/002 - Denní tržby - úhrady v hotovosti. Sestava čerpá ze souboru úhrad kde je způsob úhrady = hotově.
  • Tiskové sestavy - Obchodní sestavy - Prodej zboží - nová sestava ProdZbo/003 - Prodeje v období. Sestava využívá novou položku ve filtru Datum vystavení pro porovnání. Do sestavy vstupují doklady pro aktuální období (datum vystavení) a pro porovnávací období + zakázky z aktuálního období, které mají vyplněn termín splnění.

Nákup

  • Nová funkce Hromadná periodická fakturace (SPC=Hromadná periodická fakturace) - jedná se o hromadné vytvoření dokladů (FD, ZLD, OZ), které jsou opakovaně pořizovány v příslušné periodicitě. Vytvořen nový příznak = Periodický doklad (na záložce Dodací a obchodní podmínky). U takto označených dokladů se zobrazí nová záložka Periodický doklad, kde je možné u prvního dokladu v periodické řadě nedefinovat příslušnou periodicitu a opakovaný text (v položce Předmět) pro hromadné vytváření dokladů. Hromadná periodická fakturace se spouští z menu Faktury došlé - Vložení do evidence - Hromadná periodická fakturace (obdobně i pro ZLD a OZ). V nabídnutém filtru je možné zadat firmu (nepovinné) a datum (povinné) dle jakého období se mají periodické doklady vygenerovat. Program projde v období existující periodické doklady a zjistí poslední v periodické řadě a dle tohoto dokladu vytvoří další pro aktuální období.
  • Nová funkce pro hromadné vytvoření pokladních dokladů k dokladům, které mají způsob úhrady hotově. Vytvořena nová ikona v browseru.
  • Nový parametr uživatele - Automatické pořízení pokladního dokladu. Po zapnutí parametru se po uložení dokladu, který má nastaven způsob úhrady hotově, automaticky vygeneruje pokladní doklad (v řadě, která je nastavená buď v řadě dokladu, nebo v parametrech).
  • Nová funkce pro vytvoření příjemky zboží k FD a FD k příjemce zboží. Vytvořena nová ikona v browseru a nové menu (Faktury došlé - Vložení do evidence - Faktura k příjemce zboží a Příjemka zboží k faktuře).
  • Nový parametr uživatele - Dopočítávat základy DPH. V případě nastaveného parametru se v dokladu po zadání částky DPH dopočítá základ vzorcem: částka DPH / sazba DPH * 100 (zaokr. na 2 des.místa matematicky).
  • Katalogy - Kódy nákupu - doplněn příznak Aktivní. Při výběru kódu nákupu na formulářích a ve filtrech se nabízejí jen kódy, které mají příznak Aktivní zaškrtnutý.

Banka

  • Bankovní příkazy - Hromadná příprava BP - v případě, že se vytváří bankovní příkaz na firmu, která je označená jako nespolehlivý plátce, nebo na firmu, která má nezveřejněný účet, tak se zobrazuje hláška, která byla rozšířena o seznam těchto bankovních příkazů.
  • Úprava formátů ABO: ČSOB Multicash (*.sta), Raiffeisenbank a Oberbank (*.txt), Citibank (*.csv).
  • Katalogy - Kódy bankovních kreditů a Kódy bankovních debetů - doplněn příznak Aktivní. Při výběru kódu na formulářích a ve filtrech se nabízejí jen kódy, které mají příznak Aktivní zaškrtnutý.

Pokladna

  • Tiskové sestavy - Inventura pokladny – v případě, kdy je zvolena pokladna v měně Kč, tak se v tiskové sestavě zobrazí předfiltr pro zadání mincovky, jejíž zadání se pak promítne v tiskové sestavě.
  • Katalogy - Kódy pokladních příjmů a Kódy pokladních výdejů - doplněn příznak Aktivní. Při výběru kódu na formulářích a ve filtrech se nabízejí jen kódy, které mají příznak Aktivní zaškrtnutý.

Sklady

  • Zcela nový, rozšířený a přepracovaný filtr pro katalog zboží a služeb (pro browser, vybrané tiskové sestavy a funkce exportů dat).
  • Nová funkce "Kolik stojí?" (Ostatní - Kolik stojí?). Funkce zjistí cenu zboží bez DPH a s DPH po zadání firmy (odběratele nebo příjemce), kódu zboží, měny a množství. V rámci oblasti Sklady je možné funkci vyvolat pomocí kláves Alt+Q.
  • Nová funkce pro vytvoření příjemky zboží k FD a FD k příjemce zboží. Vytvořena nová ikona v browseru a nové menu (Pohyby zboží - Vytvoření příjemky - Příjemka k FD a FD k příjemce).
  • Katalogy - Kódy příjmů zboží a Kódy výdejů zboží - doplněn příznak Aktivní. Při výběru kódu na formulářích a ve filtrech se nabízejí jen kódy, které mají příznak Aktivní zaškrtnutý.
  • Zboží - Individuální ceny - upravena grafika a doplněny nové položky popisů.
  • Nová funkce Povolení prodeje pomocí individálního ceníku, která umožní prodávat pouze zboží, které je umožněno prodat zadáním kombinací v individuálním ceníku. Pokud bude v individuálním ceníku zadaná některá z těchto kombinací, pak je povolen prodej firmám a/nebo zboží, splňující uvedená kritéria: vyplněná firma + zboží nebo vyplněná firma + sortimentní skupina nebo vyplněná skupina firem + zboží nebo vyplněná skupina firem + sortimentní skupina. U těchto kombinací může být navím vyplněna platnost od-do. Dále vytvořena funkce: Ostatní – Hromadné naplnění individuálního ceníku (blokace a povolení prodeje). V položkách Zboží a Sortimentní skupina je možné vybrat více kódů. Dle zadání se naplní individuální ceník. Tato funkce je přístupná na nový parametr klienta - Sklady - Povolení prodeje pomocí individuálního ceníku.
  • SPC=Rozšířené cenové kategorie - nová funkce Automatický přepočet PC ve více cizích měnách. Vytvořena nová tabulka Katalogy - Kurzy měn pro sortimentní skupiny. Vytvořena nová funkce: Ostatní - Hromadný, automatický výpočet PC v měně cizí - pomocí nadefinované tabulky Kurzy měn pro sortimentní skupiny se provede automatický přepočet prodejních cen v cizích měnách pro nadefinované PC 1-8 a případně vybrané sortimentní skupiny. Pomocí této funkce je možné zároveň nastavit i automatický časovač.
  • Tisková sestava ZbPrij/003 - Příjemka zboží NC+ON - v součtech doplněn výpočet průměrné marže.
  • Nová funkce Ostatní - Import/Export - Přiřazení obrázků a specifikací ke kartám zboží. Pomocí exportu a importu ve formátu CSV je možné hromadně přiřadit ID obrázků, ID specifikací včetně určení pozice zvolením názvu sloupce (pro pozici 1: obrazek_1, specifikace_1, atd.). Dále je možné pomocí sloupce specifikace_text vložit konkrétní text do specifikace.
  • SPC=E-shop - nový parametr klienta: E-shop - zařazení zboží do více kategorií. Po zapnutí parametru se na kartě zboží zobrazí nová záložka Kategorie (pod záložkou eShop). Vytvořen nový katalog kategorií včetně definice nadřazené kategorie a pořadí.
  • SPC=E-shop - nová funkce pro hromadné vložení obrázků ke kartě zboží. V browseru karet zboží vytvořena nová ikona pro Hromadný import obrázků k jedné kartě.
  • SPC=E-shop - v kartě zboží, na záložce eShop doplněny nové položky: Barva, Zobrazovaný text pokud je skladem, Zobrazovaný text když není skladem ale je povoleno objednat.
  • SPC=E-shop - Karta zboží - záložka eShop - při výběru podkategorie se nabízí jen ty, co spadají do vyplněné kategorie.
  • SPC=Šarže a SPC=Mobilní skladník: Ostatní - Mobilní skladník - Duplicitní šarže. V případě, že se z mobilního terminálu přenášejí řádky obsahující duplicitní šarže, před importem je možné jeden z duplicitních záznamů odstranit (výmazem v tabulce Duplicitní šarže) a poté import do programu dokončit.
  • Nový parametr klienta - Sklady - doplněny nové parametry pro kontrolu rozlišení (Max.rozlišení obrázku v px) a velikosti (Max.velikost obrázku v kB) vkládaných obrázků na kartách zboží.

Objednávky

  • Tiskové sestavy - Zboží objednané u dodavatelů - doplněn filtr pro karty zboží.

Zakázky

  • SPC=Půjčovna - nový modul Půjčovna pro evidenci zapůjčených skladových položek. Vytvořen browser, formulář dokladu, a menu. Po pořízení dokladu je možné pomocí stisku tlačítka Vypůjčit provést vypůjčení, tj. vytvoření výdejky zboží. Následně je možné pomocí tlačítka Vrátit zaevidovat vrácení a s tím se automaticky vytvoří záporná výdejka zboží. K dokladu, kde proběhlo vrácení je následně možné vytvořit fakturu vydanou či prodejku.
  • Formulář Zakázky - doplněna nová záložka Účastníci, kde je možné vybrat kontakt z kontaktů odběratele/všech firem či ručně vyplnit.
  • SPC=Výrobní zakázky - vytvořena nová funkcionalita periodicity výrobních zakázek. Možnost dvojí funkčnosti: 1) periodická výrobní zakázka - po ruční editace výrobní zakázky, kde se vyplní datum ukončení, tak se po uložení automaticky vytvoří nová výrobní zakázka v příslušné periodicitě, 2) periodická+plánovaná - výrobní zakázka pořizovaná hromadně na základě zadaných datumů od-do (na jaké období se mají výrobní zakázky automaticky vytvořit).
  • SPC=Výrobní zakázky - záložka Řádky - doplněny položky cen (cena/cj bez DPH, cena/cj s DPH, částka bez DPH, částka s DPH).
  • SPC=Výrobní zakázky - doplněna nová záložka Účastníci - možnost výběru z kontaktů firmy nebo ruční vyplnění.
  • Nová funkce Zakázky - Plnění zakázky - Dodatečné plnění zakázky zakázkou. Po výběru ze seznamu nesplněných zakázek se dodatečně tato zakázka splní jinou, již pořízenou zakázkou. Při plnění dochází ke kontrolám, zda zboží existuje na plněné zakázce. Při dodatečném plnění se přebírá příznak Rezervováno, a položka Dosud splněno v zakázce, která plnila zůstává nevyplněná.

Majetek

  • Do tiskových sestav Karet majetku Majetek/001 a Majetek/002 doplněny údaje k technickému zhodnocení (Druh dokladu a Řada a číslo).

Mzdy

  • Karta zaměstnance - Dávky NP - tisková sestava Příloha k žádosti o dávku - doplněn export do XML (pro účely elektronického podání na OSSZ).
  • Výpočet mzdy – upravena metodika v případě souběhů více DPP pro výpočet zdravotního pojištění. Hranice 10.000 Kč se posuzuje pro každou DPP zvlášť.
  • Výpočet mzdy - sledování max. počtu hodin u DPP – do kontroly se nezapočítávají platové složky, které mají zaškrtnuto Nezapočítávat do limitu hod u DPP.
  • Karta zaměstnance - Dávky NP - typ Pracovní neschopnost/nemocenské - doplněn nový příznak Pracoval první den. Pokud se příznak zaškrtne, první den se nazapočítává do dnů nemoci a tím pádem ani do vyloučených dob. Příznak Pracoval první den je doplněn do sestav Přehled dávek nemocenského pojištění a Mzdový list.
  • Karta zaměstnance – Srážky – doplněn příznak Srážet bez ohledu na limity (bude-li u dané srážky zaškrtnuta tato volba, do výplaty se přenese celá částka srážky bez ohledu na to, kolik je možné maximálně srazit).
  • Karta zaměstnance - záložka Průměry - údaje setříděny sestupně.
  • Tisková sestava MzKz/011 - Mzdový list - doplněné údaje: DS základ, DS pojistné, Odvod daně, Podepsal prohlášení k dani, Sleva na dani na poplatníka, Sleva student, Účastník důchodového spoření.
  • Ostatní - Daňové bonusy - nová tabulka se zobrazením celkového součtu daňových bonusů v příslušných měsících. V případě, kdy daňové bonusy za příslušné období převyšují odvod daně, zobrazuje se příslušná částka rozdílu ve sloupci Zápočet v dalších měsících. Pokud zaměstnavatel žádá finanční úřad o vrácení daňového bonusu, je možné provést editaci příslušného řádku a zaznamenat částku, o kterou je žádáno. V takovém případě se upraví částka ve sloupci Zápočet v dalších měsících.
  • Aktualizace parametrů výpočtu - zavedení nových parametrů pro období 1.11.2013 - 31.12.2013, kde došlo ke zvýšení položky vyměřovacího základu pro platbu pojistného státem a to na částku 5.829 Kč (týká se pouze zaměstnavatelů, kteří zaměstnávají více jak 50% osob se zdravotním postižením).
  • Zavedeny nové parametry výpočtu pro rok 2014 (dle dosud známých informací). Upravena hranice pro vyplácení náhrady ztráty na výdělku z dosavadních 21 dnů na 14 dnů. Dále byly zavedeny nové redukční hranice pro náhradu mzdy (1.=151,38 Kč; 2.=227,15 Kč; 3.=454,13 Kč).
  • Tiskové sestavy - Výpis z platových složek - ve filtru doplněna Mezisumace = zaměstnanci (kód nebo příjmení a jméno dle volby ve filtru).
  • Tiskové sestavy – ZP – Přehled o platbě pojistného MzPOPP/001 - do filtru doplněn příznak pro možnost ručního pořízení tiskopisu pro vybranou ZP.
  • Tiskové sestavy - ZP - Zdravotní pojišťovny - do filtru před sestavou doplněna možnost zadání období.
  • Tisková sestava Nezaopatřené děti – filtr rozšířen o checkbox Nad 26 let, sestava upravena.

Katalogy a CRM

  • CRM - Termín/úkol – rozšířeno o novou funkcionalitu Automatické zobrazování seznamu termínů/úkolů (nové parametry uživatele: Automatické úkoly a Akce - Otevírat browser aktuálních termínů/úkolů). Po spuštění programu se přihlášenému uživateli zobrazí seznam vlastních nesplněných termínů/úkolů (který je zadavatelem nebo adresátem) a to nesplněné i nezkontrolované. Seznam je možné vyvolat kdykoli později z oblasti Katalogy a CRM pomocí kláves Ctrl+5. V seznamu se zobrazují termíny/úkoly, které mají vyplněnou položku Upozornit předem. V parametrech uživatele doplněna položka Pracovník, která je svázaná s položkou Zadavatel ve formuláři Termín/Úkol. Vytvořena nová funkcionalita týkající se automatického generování dalších záznamů v termínech/úkolech: 1) Termín/úkol + další navazující termín/úkol. Jedná se o Termín/úkol, ke kterému se automaticky generují další (nové) termíny (s využitím nového příznaku Vytvořit nový a nadefinované periodicity). 2) Termín/úkol s více termíny (více řádků s termíny). Vytvořena nová funkce pro přigenerování řádků v příslušném termínu s nastavenou periodicitou. Automatické generování nových termínů, či řádků s více termíny se provádí po přihlášení uživatele (který má nastavené nové parametry).
  • Akce – grafická úprava formulářů Akce, Termín/úkol, Obecná výrobní zakázka, Svátek/výročí, Zpráva.
  • Katalog firem - Karta firmy - záložka CRM - doplněna záložka Termín/úkol včetně funkcí (nový, kopie, editace, atd.).

Ostatní

  • SPC=E-mailing - náhled dokladu - záložka e-mailing - v okně Přiložit se nyní zobrazuje příslušný doklad ve formátu PDF (implicitně zaškrtnuto), vytvořený dle nastavené varianty tiskové sestavy v řadě dokladu.
  • SPC=E-mailing: Parametry - Nastavení klienta - záložka Ostatní - E-mailing - doplněno nové klíčové slovo #vs# pro dotažení variabilního symbolu v předmětu a zprávě e-mailu.
  • SPC=EDI a SPC=E-mailing: nově je možné prostřednictvím e-mailingu odeslat i XML soubor faktury vydané nebo zakázky ve formátu EDI prostřednictvím e-mailingu. Lze tak učinit z náhledu dokladu, ze záložky e-mailing, kde se v okně Přiložit zaškrtne soubor EDI.
  • Parametry - Nastavení uživatele - rozšířena funkcionalita položky Pouze středisko (pro oblasti Účetnictví, Prodej, Nákup, Pokladna, Zakázky) - v případě vyplnění se provádí kontrola na výběr řady dokladu. Lze vybrat pouze řada, která obsahuje stejné středisko.