Novinky v programu SlimOffice 6.1 (build 14332 - 14383)

29.1.2025: Aktualizace SlimOffice 6.1 (14332 - 14383)

Upozornění: Aktualizaci SlimOffice 6.1 (14383) je možné spustit na verzi SlimOffice 6.1 (13650) a vyšší.

Účetnictví

  • Účtový rozvrh - nová funkce pro možnost nastavení systému tvorby párového symbolu. Do detailu účtu doplněna nová položka "Párový symbol tvořit podle", která se zobrazuje u aktivních a pasivních účtů se zaškrtnutým příznakem "Sledovat saldo". V položce je možné nastavit: "Podle Parametrů klienta" (současná funkčnost), "Firma", "Akce". Položka přidána do browseru účtového rozvrhu a do filtru účtového rozvrhu. Vše je napojeno na systém zaúčtování.

Prodej

  • Browser dokladů (FV, Prodejky, ZLV, OP) - vytvořena nová ikona pro funkci okamžitého zobrazení první přílohy (PDF) v náhledu (bez nutnosti vstupování do detailu dokladu). Náhled přílohy (PDF) v browseru je možné otevřít, zvětšit, zmenšit, uložit a vytisknout.
  • Doklady (FV, Prodejka, ZLV, OP) - Řádky - Ostatní - položka Poznámka napojená na katalog frází. Napojeno přenášení položky Poznámka do pohybů zboží a skladové přípravy a obráceně.

Nákup

  • Browser dokladů (FD, ZLD, OZ) - vytvořena nová ikona pro funkci okamžitého zobrazení první přílohy (PDF) v náhledu (bez nutnosti vstupování do detailu dokladu). Náhled přílohy (PDF) v browseru je možné otevřít, zvětšit, zmenšit, uložit a vytisknout.
  • SPC=Redque: Faktury došlé - do browseru doplněna nová ikona a implementována funkce pro nahlašování chybně vytěžených dokladů přímo z programu SlimOffice na Redque API.
  • SPC=Redque: Faktury došlé - upraveno dotahování existující firmy podle IČ z Katalogu firem a Katalogu CRM při vytěžování dokladů pomocí Redque API. V případě, že pod stejným IČ existuje více záznamů v Katalogu firem a zároveň i v Katalogu CRM, tak se nejprve všechny firmy setřídí podle kódu a poté podle příznaku CRM. Tímto má přednost firma z Katalogu firem před firmou v Katalogu CRM.

Sklady

  • Zboží - Katalog zboží a služeb - na kartu zboží - záložka Jednotky doplněna nová položka PJ pro měrnou cenu. Doplněno do browseru karet zboží do exportu a importu karet zboží.
  • Úprava pohledů použitých v pohybech zboží a skladové přípravě v browseru v režimu hlaviček a řádek. Jako poznámka se nově primárně bere poznámka z řádek a pokud nebude vyplněna, tak pak poznámka z hlavičky. Dosud se přebírala poznámka pouze z hlavičky.

Objednávky

  • Objednávka - Řádky - Ostatní - položka Poznámka napojená na katalog frází.

Zakázky

  • Zakázka - Řádky - Ostatní - položka Poznámka napojená na katalog frází. Přenášení pole Poznámka doplněno do funkce Plnění zakázky Výdejkou zboží. 

Mzdy

  • Ostatní - Parametry výpočtu - aktualizovány částky pro srážky pro období 1.1.-31.12.2025. Základní nezabavitelná částka na osobu povinného = 13.027,00 Kč, Základní částka na vyživovanou osobu = 3.257,00 Kč, Bez omezení srážet nad = 29.310,00 Kč.
  • Změny v platbě sociálního pojištění od 1.1.2025 u starobních důchodců: Karta zaměstnance - záložka Soc.pojištění - doplněn nový příznak Sleva starobní důchodce. Tímto příznakem se označí zaměstnanec (starobní důchodce), který požádal o slevu na pojistném. Výpočty - Výpočet mezd - úprava výpočtu mzdy se zohledněním příznaku Sleva starobní důchodce na kartě zaměstnance. Upraven výpočet SP-PRAC takto: SP-PRAC = (SP-ZAKL * parametr výpočtu Sociální pojištění Pracovník (7,1%)) - (SP-ZAKL * parametr výpočtu Důchodové pojištění Pracovník (6,5%)). Zaveden nový typ mzdové položky SP-PRACSLD (SP sleva starobní důchodce), která se vypočítá takto: SP-ZAKL * parametr výpočtu Důchodové pojištění Pracovník (6,5%). 
  • Tiskové sestavy - OSSZ - Přehled o výši pojistného - nová tisková sestava MzOSSZ25/001 - Přehled o výši pojistného včetně exportu nové datové věty PVPOJ25. Sestava je upravena a rozšířena o Slevy na pojistném zaměstnanců (slevy u starobních důchodců). Napojeno na odeslání přes kanál VREP.
  • Zaměstnanci - Katalog zaměstnanců - doplněna sada nových tiskových sestav pro rok 2025: MzKz25007 Potvrzení o zdanitelných příjmech, MzKz25008 Potvrzení o zdanitelných příjmech ze závislé činnosti, MzKz25013 Prohlášení k dani, MzKz24014 Žádost o roční zúčtování záloh a daňového zvýhodnění, MzKz25014 Žádost o roční zúčtování záloh a daňového zvýhodnění, MzKz25017 Potvrzení zaměstnavatele druhého z poplatníků pro uplatnění nároku na daňové zvýhodnění, MzKz25020 Potvrzení o uplatňování slevy na děti k daňovému přiznání.
  • Daňová podání - Vyúčtování daně - Vyúčtování srážkové daně - nové tiskové sestavy MZVSRD24001 Vyúčtování srážkové daně, MZVSRD24002 Příloha.
  • Daňová podání - Vyúčtování daně - Vyúčtování daně ze závislé činnosti - nové tiskové sestavy MZVD24001 Vyúčtování daně z příjmů ze závislé činnosti, MZVD24002 Příloha č. 1, MZVD24003 Příloha č. 3, MZVD24004 Příloha č. 4.
  • Výpočty - Vyúčtování daně - Zaměstnanci - vytvořen nový výpočtový formulář pro roční vyúčtování daně roku 2024 a nová sestava MzRVD24001 Výpočet daně a daňového zvýhodnění.
  • Zaměstnanci - Katalog zaměstnanců - Dávky NP - úprava implicitních hodnot v předfiltrech před sestavami a úprava exportu datové věty NEMPRI25 - ošetření různých logických kontrol.
  • Zaměstnanci - Katalog zaměstnanců - záložka Soc.pojištění - úprava názvu příznaku Sleva na pojistném na nový název Sleva na pojistném zaměstnavatele.
  • Katalogy - Typy mzdových položek - úprava názvu položky SP-SLEVA = SP sleva na pojistném zaměstnavatele.
  • Karta zaměstnance - tisková sestava MzKz/002 - Oznámení o nástupu do zaměstnání (skončení zaměstnání) - doplněna možnost připojení a 2 příloh. Napojeno i do exportu datové věty ONZ2022 a pro odeslání přes kanál VREP.
  • SPC=Emailing: Karta zaměstnance - na záložku Emailing doplněna možnost pro odeslání sestav MzKz/009 - Potvrzení o zaměstnání a MzKz/012 - Potvrzení zaměstnavatele pro účely posouzení nároku na podporu v nezaměstnanosti.
  • Karta zaměstnance - doplnění razítka a podpisu z parametrů uživatele do tiskových sestav: MzKz/004 - ELDP, MzKz/009 - Potvrzení o zaměstnání a MzKz/012 - Potvrzení zaměstnavatele pro účely posouzení nároku na podporu v nezaměstnanosti. Jedná se o sestavy, které lze odeslat pomocí Emailingu.

Parametry a servis

  • Nový parametr uživatele pro Vytěžování dokladů - Jako datum vystavení doplňovat datum, kdy se doklad vytěžil. Pokud bude tento parametr aktivní, jako datum vystavení se nastaví datum vytěžení dokladu. Současně tento parametr doplněn do nové verze AODV 2.9.1 (použití pro automatické vytěžování dokladů ze složky).
  • Nový parametr klienta - Akce a výrobní zakázky - Zobrazování počtu příloh v browseru akcí a výrobních zakázek: pokud bude aktivní tento parametr, tak se v browseru akcí a výrobních zakázek objeví sloupec Přílohy a v něm bude údaj o počtu příloh.

Novinky v programu SlimOffice 6.1 (build 14255 - 14331)

19.12.2024: Aktualizace SlimOffice 6.1 (14255 - 14331)

Upozornění: Aktualizaci SlimOffice 6.1 (14331) je možné spustit na verzi SlimOffice 6.1 (13650) a vyšší.

Prodej

  • Tiskové sestavy - Výpisy zálohových listů - Vyúčtování zálohových listů - do tiskové sestavy doplněn sloupec s částkou bez DPH a příznak Nehradit. Zálohové listy s příznakem Nehradit nevstupují do sumací a mezisumací.

Nákup

  • SPC=Redque: Faktury došlé - vytěžování dokladů pomocí Redque API - rozšířeno o další variantu vytěžování dokladů ze složky pomocí AODV. Ve funkci AODV je možné nastavit složku pro vytěžování, ze které se budou zpracovávat doklady s příponami PDF nebo ISDOC.
  • Tiskové sestavy - Výpisy zálohových listů - Vyúčtování zálohových listů - do tiskové sestavy doplněn sloupec s částkou bez DPH a příznak Nehradit. Zálohové listy s příznakem Nehradit nevstupují do sumací a mezisumací. 

Sklady

  • Zboží - Katalog zboží a služeb - doplnění položky ID nadřazené karty zboží.
  • SPC=Kusovník: doplnění rozpadu kusovníku v pohybech zboží, skladové přípravě, meziskladovém převodu, průběžce, odvádění výroby a předruhování při editaci a kopii.

Zakázky

  • Ostatní - Import zakázek z XLSX souboru - doplněno dotahování příjemce (GLN místa dodání).

Mzdy

  • Digitalizace dalších dávek nemocenského pojištění od 1.1.2025 (ošetřovné, dlouhodobé ošetřovné, peněžitá pomoc v mateřství, otcovská, vyrovnávací příspěvek v těhotenství a mateřství). Vytvořeno nové e-Podání DZNP, platné od 1.1.2025.
  • SPC=VREP: Úprava kanálu SlimVREP - rozšířeno o podání DZNP25 (které funguje obdobně jako již existující DZDPN pro dočasnou pracovní neschopnost akorát s tím rozdílem, že u těchto dávek nemocenského pojištění je nutné nejprve na kartě zaměstnance zaevidovat dávku NP s přiřazeným číslem rozhodnutí a případným rodným číslem ošetřované osoby u ošetřovného a dlouhodobého ošetřovného).
  • Nová funkce Zaměstnanci - Import dalších dávek nemocenského pojištění - touto funkcí je možno z rozhraní ČSSZ VREP stáhnout data o dalších dávkách nemocenského pojištění v jednom z těchto 3 režimů: 1) Stažení za období - umožňuje stažení informací k již registrovaným (zapsaným) číslům rozhodnutí jednotlivých dalších dávek NP. 2) Stažení podle čísla rozhodnutí další dávky NP - umožňuje se dotázat přímo na číslo rozhodnutí; druhým kritériem je pak buď rodné číslo zaměstnance nebo kombinace Příjmení + Datum narození (pokud neexistuje rodné číslo) 3) Zrušení sledování změn u čísla rozhodnutí - umožní odstranit čísla rozhodnutí z již registrovaných (zobrazených) čísel rozhodnutí jednotlivých dalších dávek NP. Dále implementováno stahování nových notifikací z rozhraní ČSSZ VREP pro další dávky nemocenského pojištění (DZNP). Pro tyto účely rozšířeny uvedené typy dávek NP: přidáno Číslo rozhodnutí, Stav (liší se pro různé dávky NP). POZOR, důležité upozornění !!!: na rozdíl od dočasné pracovní neschopnosti (nemoci) není možné importovat přímo další dávky NP, protože tyto další dávky NP nejsou svázány s konkrétním pracovním poměrem nebo v některých případech ani s konkrétním zaměstnancem, čili je nutné dávku NP nejprve zadat ručně (zaměstnanec je povinen mzdové účetní oznámit číslo rozhodnutí) a teprve pak až je možné se dotázat a následně přiřadit ke konkrétnímu pracovnímu poměru. Sice je zde možnost stahovat dávky NP za období, ale v notifikaci přijdou pouze dávky NP, které byly již předtím dotázány pomocí čísla rozhodnutí. Import dalších dávek NP tedy nebude sloužit k vytvoření nových dávek NP, ale k natažení údajů do již existujících! Import dalších dávek NP napojen i do Zaměstnanci - Katalog zaměstnanců - Dávky NP - doplněna nová ikona.
  • Zaměstnanci - Katalog zaměstnanců - Dávky NP - rozšířeny detaily jednotlivých dávek - doplněny položky: Číslo rozhodnutí, Stav, Údaje o ošetřované osobě (jméno, příjmení, rodné číslo, datum narození, vztah k ošetřované osobě), Údaje o dítěti u otcovské.
  • Zaměstnanci - Katalog zaměstnanců - Dávky NP - vytvořeny zcela nové tiskové sestavy MzNemoc pro všechny typy dávek NP a vytvořeno nové e-Podání NEMPRI25 od 1.1.2025: MzNemoc25001 Oznámení zaměstnavatele o žádosti zaměstnance o dávku - Nemocenské, MzNemoc25002 Oznámení zaměstnavatele o žádosti zaměstnance o dávku - Vyrovnávací příspěvek v těhotenství a mateřství, MzNemoc25003 Oznámení zaměstnavatele o žádosti zaměstnance o dávku - Otcovská, MzNemoc25004 Oznámení zaměstnavatele o žádosti zaměstnance o dávku - Peněžitá pomoc v mateřství, MzNemoc25005 Oznámení zaměstnavatele o žádosti zaměstnance o dávku - Ošetřovné, MzNemoc25006 Oznámení zaměstnavatele o žádosti zaměstnance o dávku - Dlouhodobé ošetřovné. Při tisku se zobrazuje příslušná sestava, která patří aktuálnímu typu dávky NP. Dále překódovány stávající sestavy MzNemoc25007 Hlášení zaměstnavatele při ukončení pracovní neschopnosti, MzNemoc25008 Žádost o změnu způsobu výplaty při dočasné pracovní neschopnosti.
  • Nové parametry výpočtu pro období od 1.1.2025 do 31.12.2025.
  • Zaměstnanci - Katalog zaměstnanců - Penzijní/životní - doplněna další volba Dlouhodobý investiční produkt (DIP) se stejnými vlastnostmi jako penzijní nebo životní. Kompletně implementováno do výpočtu mezd, do přípravy plateb. Doplněno do kontroly limitu na příspěvek Penzijní/životní z parametrů výpočtu. Do platových složek přidána nová platová složka #DIP, zároveň typy naturálních položek rozšířeny o DIP. Do typů mzdových položek doplněn DIP. Současně začleněno do všech potřebných tiskových sestav.
  • Zpřesnění úpravy výpočtu srážek pro případy 4 a více nepřednostních exekucí. V parametrech výpočtu od období od 1.10.2024 zavedena na záložce Ostatní nová položka Odměna insolvenčnímu správci (1.089 Kč). Pokud je zaměstnanec invalidní důchodce 1. stupně (druh důchodu 8 a invalidita 1), tak se na něj nevztahuje zákonná výjimka a sráží se mu ze 2/3. Pokud je naopak zaměstnanec důchodce jiný než invalidní 1. stupně, tak se nově ještě posoudí, zda nemá 1/3 čisté mzdy pro srážky rovnu nebo větší odměně insolvenčnímu správci. Pokud ano, tak se na něj výjimka nebude vztahovat a bude se mu srážet ze 2/3.
  • SPC=Veřejné služby a správa: nové platové tabulky od 1.1.2025.

Daně

  • DPH - Úprava výpočtu daňového přiznání s požitím režimu OSS (One Stop Shop). Pro řádek 24 daňového přiznání bude nově platit tento systém: V případě nastaveného parametru klienta - Daně - DPH - Používat režim OSS (One Stop Shop) se pro základ řádku 24 provede napočítání všech typů plnění DPH pro všechny země (nejenom CZ). Tzn. do řádku 24 se napočítají všechny základy, jejichž typ plnění má nastaven řádek 24 daňového přiznání bez ohledu na vyplněnou zemi v typu plnění. Současně doplněno do tiskových sestav DPH002 - Daňové doklady dle plnění DPH, DPH003 - Sumář plnění , DPH005 - Daňové doklady dle plnění DPH.


Katalogy a CRM 

  • Katalog firem - napojení na nový systém CreditCheck, platný od 1.1.2025. Tento nový systém umožňuje získání podrobných informací pouze registrovaným uživatelům. Nadále v kartě firmy zůstává barevný semafor, který je bezplatný.

Parametry a servis

  • SPC=AODV (automatické odesílání datových výstupů): nová verze 2.9, rozšířena o možnost Vytěžování dokladů ze složky. 
  • Parametry - Nastavení klienta - Ostatní - Vytěžování dokladů - Redque API - doplněn nový parametr pro možnost Vytěžování ze složky pomocí AODV. Parametr "Vytěžené doklady nemazat a přesunout do složky Vytezeno" provede to, že se vytěžené soubory nebudou standardně mazat, ale přesunou se do automaticky vytvořené složky Vytezeno.
  • Parametry - Nastavení klienta - Ostatní - Import ISDOC XML - doplněn nový parametr Nastavit prázdný VS podle EČ. V případě, kdy nebude v ISDOC XML existovat položka variabilní symbol, tak se při zapnutém parametru nastaví podle evidenčního čísla (po odstranění případných alfa znaků). Toto nastavení je rovněž využíváno při vytěžování dokladů (které používá formát ISDOC).
  • Parametry - Nastavení klienta - Ostatní - Creditcheck - doplněny nové parametry pro Creditcheck pro registrované uživatele.
  • Parametry - Nastavení klienta - Zakázky - Kontrola shody kódu zboží na řádcích zakázky - na tento nový parametr vytvořena kontrola na duplicitu kódu zboží v řádcích zakázky. Tento parametr doporučujeme nastavit pro případy, kdy se využívají varianty nebo komplety, které se v zakázce rozpadají, protože tam je běžné, že jedna komponenta je součástí více setů / kompletů. V případě zjištění duplicity kódu zboží se vypíše i číslo řádku zboží, které již existuje a nedovolí se řádek uložit.

Novinky v programu SlimOffice 6.1 (build 14154 - 14254)

31.10.2024: Aktualizace SlimOffice 6.1 (14154 - 14254)

Upozornění: Aktualizaci SlimOffice 6.1 (14254) je možné spustit na verzi SlimOffice 6.1 (13650) a vyšší.

Prodej

  • Browser dokladů - úprava chování tlačítka pro editaci předmětu a poznámky dokladu. Nově se toto tlačítko zobrazuje i u dokladů, u kterých je standardně povolena editace.
  • Import FV z ISDOC vystavených v režimu OSS: rozšíření funkčnosti pro import dokladů s jinými sazbami DPH ze členských států EU. Nově se bude provádět tento algoritmus: 1) Pokud se nenajde pro hodnotu sazby DPH na faktuře žádná odpovídající standardním sazbám DPH (platným v ČR pro období faktury), tak se nově dotáže do typů plnění, zda tato hodnota sazby neexistuje u nějakého typu plnění pro zemi odběratele. 2) Pokud se takový typ plnění nenajde, spadne jako doposud do třetí sazby, která se přihodí ke snížené sazbě. 3) Pokud se ale najde, tak se vytvoří záznam pro odpovídající sazbu DPH v rozpise (základ i DPH, tedy 2 nové řádky rozpisu; pro DPH se přiřadí jako typ plnění DPH nalezený typ plnění základu). 4) Údaje do rozpisu se budou tvořit podle nalezeného typu plnění - tedy bude se hledat i kód prodeje pro základ, který má v sobě nalezený typ plnění. UPOZORNĚNÍ: typ plnění musí mít v sobě vyplněnu zemi odběratele, jinak se nenalezne; pokud nemá odpovídající kód prodeje, tak to nevadí, bude vyplněn jenom typ plnění.

Nákup

  • SPC=Redque: Vytěžování dokladů (PDF nebo ISDOC souborů) pomocí Redque API (model umělé inteligence). Implementováno pro vytěžování faktur došlých. Doklad je možné vytěžit třemi způsoby: 1) Po otevření browseru Faktury došlé - Vytěžování dokladů stisknutím tlačítka Vytěžit. 2) Automaticky časovačem pomocí SPC=AODV (nová funkce Vytěžování dokladů). 3) Přetažením souboru (Drag and Drop) do browseru Faktury došlé - Vytěžování dokladů. Po vytěžení se doklady zobrazí v browseru s možností editace rozpisu DPH v dělené obrazovce (bez nutnosti editace a následného ukládání). Po vytěžení faktury může být zobrazena rekapitulace s chybovou zprávou a identifikací důvodu problému nevytěžení. Vytěžená faktura došlá obsahuje všechny údaje, které se podařilo vytěžit. Jako Dodavatel se pomocí položky IČ hledá odpovídající kód firmy v katalogu firem. Pokud se taková firma nenalezne, zavede se jako nová pod kódem = IČ. Rozpis DPH je automaticky doplněn podle kódů nastavených v parametrech klienta nebo s využitím Šablon pro tvorbu dokladů (zejména pro opakované faktury). Do záložky Přílohy se automaticky ukládá vytěžený soubor faktury a případně další přílohy, které se podařilo vytěžit.
  • Faktury došlé - Šablony pro tvorbu dokladů: nová funkčnost využívaná při vytěžování faktur. Zaveden katalog šablon, kde je možné pomocí tlačítka "Přenesení dokladu do šablony pro tvorbu dokladů" vytvořit šablonu či více šablon (pomocí multiselectu) podle existujících FD. Při vytěžování dokladů dochází ke spojení s příslušnou šablonou a dle nastavení různých kritérií dojde k dotažení údajů: 1) Kritérium podle firmy, měny, typu dokladu a celkové částky: celá šablona se převezme do vytěženého dokladu. 2) Kritérium podle firmy, měny, typu dokladu bez nutnosti zadávat částky a DPH: tyto hodnoty se automaticky doplní podle vytěžených údajů. V šablonách jsou implementovány klíčová slova (např. #rok#, #pololeti#, #ctvrtleti#, #mesic#, #firma#), která se nahradí odpovídajícími hodnotami. Pro posun o další období je možné v klíčovém slově použít +1 nebo -1 (např. #mesic+1# nebo #rok-1#, atd.).
  • Browser dokladů - úprava chování tlačítka pro editaci předmětu a poznámky dokladu. Nově se toto tlačítko zobrazuje i u dokladů, u kterých je standardně povolena editace.
  • SPC=Workflow: Rozšíření funkčnosti schvalování dokladů. Na záložce Workflow je možné nově doklad přiřadit skupině uživatelů Workflow.

Sklady

  • Pohyby zboží - rozšíření detailu pohybů zboží - záložka Související doklady. Pro příjemky přidána nová záložka Ostatní závazky, pro výdejky záložka Ostatní pohledávky.
  • SPC=Eshop: rozšíření funkčnosti souvisejících produktů na kartě zboží. Kromě původního výběru souvisejícího zboží je možné vybrat i sortimentní skupinu nebo kategorii zboží jako související produkty. Související sortimentní skupiny a kategorie se nyní zobrazují spolu se souvisejícím zbožím v řádkovém gridu na kartě zboží. Navíc bylo přidáno třídění podle nových položek – sortimentní skupiny a kategorie.
  • Tiskové sestavy - Sumář tržeb a pohybů - do sestav doplněn nápočet ostatních nákladů z hlavičky příjemek zboží. Upraveno v sestavách: SumarTPZ001 Sumář tržeb a pohybů zboží a SumarTPZ002 Sumář tržeb a pohybů zboží + ziskovost.
  • SPC=Skladová místa: Na skladové místo byl zaveden unikátní klíč pro EAN pro potlačení duplicit. Kontrola byla přidána jak do databáze, tak do detailu skladového místa při uložení. Browser skladových míst rozšířen o sloupce Množství a Prázdné skladové místo. Řádky, které představují prázdná skladová místa (bez zboží), jsou nyní označeny světle zelenou barvou. Do browseru doplněn filtr pro třídění podle Skladu, Firmy, Množství, a příznaků Evidovat na skladovém místě a Prázdné skladové místo. Při tvorbě výdejky nebo skladové přípravy výdeje se nově automaticky vybere skladové místo s jediným kladným stavem, pokud existuje. Toto místo se přidá automaticky, aniž by bylo nutné otevírat formulář, pokud zadané podmínky odpovídají. V meziskladových převodech se tento algoritmus nepoužívá, jelikož uživatel musí ručně určit, kam má být zboží v příjmovém skladě přijato. Při plnění zakázky výdejkou nebo skladovou přípravou výdeje se nyní skladová místa automaticky doplní na základě jediného skladového místa s kladným stavem, pokud splňuje všechny podmínky.

Daně

  • Nová funkčnost pro daňová hlášení: zaveden nový parametr uživatele - Daně: Automatické načtení XML souboru s daňovým hlášením. Pokud bude tento nový parametr aktivní, tak po exportu do XML Moje daně (bývalé EPO) se automaticky otevře načtený soubor daňového hlášení na portálu Moje daně v editovatelném formuláři ve webovém prohlížeči. Vytvořeno pro tyto formuláře: Daňové přiznání DPH, Souhrnné hlášení, Kontrolní hlášení a Silniční daň.
  • DPH - Daňové přiznání - doplněn chybějící Druh = Dodatečné/Opravné.

Mzdy

  • Změny ve výpočtu srážek ze mzdy od 1.10.2024. U nepřednostních exekucí, kdy je jich 4 (včetně) a více, tak se nově sráží ze 2/3 zbytku čisté mzdy. Jinak zůstávají pravidla pro 1/3. V případě, že zaměstnanec doloží, že má starobní, invalidní nebo sirotčí důchod, sráží se také pouze z 1/3 i když má více jak 4 výkony rozhodnutí. Implementace do výpočtu mzdy pro období od 2024/10. Pravidla pro posuzování počtu nepřednostních exekucí se uplatňují od měsíce následujícím po měsíci doručení. Tzn. vezmeme v potaz datum srážet od - do a od těchto datumů pak odvíjet následující měsíc vzniku a zániku 4. exekuce a změny srážení z 1/3 či 2/3.
  • Úprava Výkazu příjmů zúčtovaných zaměstnavatelem zaměstnancům na DPP. Tiskové sestavy - OSSZ - Výkaz příjmů zúčtovaných zaměstnavatelem zaměstnancům na DPP - ve filtru před tiskem odstraněna nutnost vyplňování položky Typ akce (1 - Výkaz příjmů DPP, 2 - Nástup na DPP s výkazem příjmů, 3 - Skončení DPP s výkazem příjmů, 4 - Oprava DPP, 5 - Storno DPP). Nyní se Typ akce přiřazuje podle skutečného stavu (podle vyplněných datumů Zaměstnán od nebo Propuštěn se přiřazují kódy 2 nebo 3. Jinak se vyplňuje 1). Pro případy tisku s jinými kódy typu akce je možné použít jako dosud tisk z Katalogu zaměstnanců - tisková sestava MzKz/015 (zde je možné položku Typ akce vybrat). 
  • Tiskové sestavy - ZP - Přehled o platbě pojistného - tisková sestava MzPOPP/001 - Přehled o platbě pojistného rozšířena pro pojišťovnu 205 (Česká průmyslová zdravotní pojišťovna) o novou volbu: Generovat také XDP soubor. Tento XDP soubor je pak možné odesílat prostřednictvím datové schránky. Pro zobrazení XDP je potřeba mít stažené editovatelné PDF z webových stránek pojišťovny (PPZ_2011_v30_CPZP_web.pdf). PDF musí být ve stejném adresáři jako XDP a stačí pak kliknout na XDP soubor a otevře se Acrobat Reader s PDF souborem, do kterého se natáhnou data z XDP souboru.
  • Tiskové sestavy - ZP - Přehled o platbě pojistného - do tiskové sestavy MzPOPP/002 - Přehled o platbě pojistného-rozpis po zaměstnancích doplněn tisk Číslo pojištěnce. Aktualizací programu je nevyplněná položka Číslo pojištěnce naplněna údaji podle rodného čísla.
  • Zaměstnanci - Katalog zaměstnanců - při ukládání karty zaměstnance doplněna kontrola u pracovního poměru na dobu určitou na vyplnění datumu u položky Sjednán do. Dále nebude možné zapsat položku Prodloužen do, pokud nebude vyplněn datum ve Sjednán no.
  • Nová funkčnost pro daňová hlášení: zaveden nový parametr uživatele - Mzdy: Automatické načtení XML souboru s daňovým hlášením. Pokud bude tento nový parametr aktivní, tak po exportu do XML Moje daně (bývalé EPO) se automaticky otevře načtený soubor daňového hlášení na portálu Moje daně v editovatelném formuláři ve webovém prohlížeči. Vytvořeno pro tyto formuláře: Daňová podání - Vyúčtování daně - Vyúčtování zálohové daně a Vyúčtování srážkové daně.
  • SPC=Docházkové systémy: napojení na nový docházkový systém Z-Ware.

Katalogy a CRM 

  • Firmy - Katalog firem - napojení na nový systém CreditCheck, který bude povinný od 1.1.2025. Nový systém CreditCheck vyžaduje registraci, přístup bude možný pouze pomocí registrovaného jména a hesla. Pro uživatele zůstává zachována zpětná kompatibilita, což znamená, že až do 31.12.2024 bude funkční i starý systém, pokud nejsou vyplněny nové přihlašovací parametry. Parametry klienta byly rozšířeny o nové nastavení tohoto nového systému.
  • Firmy - Katalog firem - na záložku Obchodní podmínky doplněn kód příjemce a současně upraveno dotahování do dokladů. 
  • Katalogy - Země - aktualizace údajů.

Parametry a servis

  • SPC=AODV (automatické odesílání datových výstupů): nová verze 2.7, která obsahuje významná vylepšení v oblasti bezpečnosti. 
  • Parametry klienta - zavedena nová záložka Vytěžování dokladů - Redque API s parametry pro nastavení vytěžování dokladů.
  • Parametry klienta - E-mailing - nový parametr Používat příponu souboru ".isdoc". Při aktivním parametru se při odeslání ISDOC XML jako přílohy bude zobrazovat i ukládat soubor nikoliv s příponou XML, ale "isdoc".
  • Parametry uživatele - zavedena nová záložka Vytěžování dokladů - Redque API s parametry pro nastavení vytěžování dokladů.
  • SPC=Workflow: Parametry - Workflow - zaveden nový katalog Skupiny uživatelů pro Workflow. Parametry uživatele - doplněna nová záložka Skupiny Workflow. Daného uživatele je možné přiradit do příslušné skupiny Workflow. Parametry - Workflow - Stavy dokladů rozšířeny o oprávnění pro skupiny Workflow. Parametry klienta - Ostatní - Workflow - možnost nastavení používání Skupin uživatelů nebo skupin uživatelů pro Workflow.

Novinky v programu SlimOffice 6.1 (build 14028 - 14153)

15.7.2024: Aktualizace SlimOffice 6.1 (14028 - 14153)

Upozornění: Aktualizaci SlimOffice 6.1 (14153) je možné spustit na verzi SlimOffice 6.1 (13650) a vyšší.

Účetnictví

  • SPC=Příspěvkové organizace: Tiskové sestavy - Příspěvkové organizace - Normalizované výkazy - do Výkazu zisku s ztrát doplněn sloupec Hospodářská činnost. Současně rozšířen i vzor s definicí čísel účtů (Ostatní - Příspěvkové organizace - Vzorce pro výpočet normalizovaných výkazů). Dále upraveny přílohy A.1, A.2, E.1, E.2, E.3 a E.4 - odpojeno od katalogu frází a napojeno na přílohy typu Text pro nadefinované doklady. Dále doplněna volba pro napočítávání minulého období na základě uzávěrkového dokladu pro počáteční zůstatek aktuálního období.

Prodej

  • Browsery dokladů (FV, ZLV, Prodejky, OP) - doplněno nové tlačítko Zobrazit/skrýt editovatelný rozpis. Pokud je tlačítko stisknuto, zobrazí se dělená obrazovka, kde v horní polovině je seznam dokladů (hlaviček) a v dolní polovině jsou údaje ze záložky Rozpis DPH. U vložených dokladů (bez řádků) je možné tento rozpis přímo editovat (bez nutnosti otevírání editace dokladu). Možnost editace dále váže na parametr uživatele - Účetnictví - Povolit editaci zaúčtovaných dokladů. V případě řádkových dokladů se tento rozpis zobrazí pouze v režimu náhledu.
  • Zálohové listy vydané - do záhlaví doplněna nová položka Nevyúčtovávat. V případě, že bude položka zaškrtnuta, nebude se takový zálohový list nabízet k vyúčtování (položka Zbývá vyúčtovat = 0). Dále upravena tisková sestava Vyúčtování ZL vydaných (Tiskové sestavy - Výpisy zálohových listů - Vyúčtování zálohových listů). Sloupec Nevyúčtovávat je doplněn i do browseru zálohových listů vydaných.
  • SPC=Platební terminály (SPC=Global Payments): úprava platebních terminálů Global Payments - nově se jako referenční číslo předává variabilní symbol (původně byla řada/číslo dokladu).
  • SPC=Přepravní služby: rozšíření funkčnosti v dotahování telefonu, kontaktu a e-mailu v přepravních službách. Aktuálně se prochází údaje v účastnících v zakázkách, kde se dotahuje telefon, kontakt a e-mail. Pokud zde nebude vyplněno, jako druhý krok se nově hledá v účastnících v dokladu.

Nákup

  • Browsery dokladů (FD, ZLD, OZ) - doplněno nové tlačítko Zobrazit/skrýt editovatelný rozpis. Pokud je tlačítko stisknuto, zobrazí se dělená obrazovka, kde v horní polovině je seznam dokladů (hlaviček) a v dolní polovině jsou údaje ze záložky Rozpis DPH. U jednotlivých dokladů je možné tento rozpis přímo editovat (bez nutnosti otevírání editace dokladu). Možnost editace dále váže na parametr uživatele - Účetnictví - Povolit editaci zaúčtovaných dokladů.
  • Zálohové listy došlé - do záhlaví doplněna nová položka Nevyúčtovávat. V případě, že bude položka zaškrtnuta, nebude se takový zálohový list nabízet k vyúčtování (položka Zbývá vyúčtovat = 0). Dále upravena tisková sestava Vyúčtování ZL došlých (Tiskové sestavy - Výpisy zálohových listů - Vyúčtování zálohových listů). Sloupec Nevyúčtovávat je doplněn i do browseru zálohových listů vydaných.

Sklady

  • SPC=Skladová místa: implementace Skladových míst. Zaveden nový katalog, browser a detail - Skladová místa (Sklady - Zboží). Pro pohyby zboží, skladovou přípravu a meziskladový převod vytvořena nová položka v řádcích pro definici skladových míst (obdobně jako šarže). Po kliknutí na příslušné tlačítko se objeví formulář pro přidávání, mazání a editaci skladových míst. Pro meziskladový převod navíc formulář pro skladová místa obsahuje zdroj i cíl skladového místa (pokud se převádí mezi sklady s evidencí skladových míst). Pro skladová místa zavedena tabulka stavů na skladových místech, která se bude aktualizovat podle pohybů zboží obdobně jako stav na skladě. Skladová místa napojena na kartu zboží, do záložky Sklady, dále na kartě zboží zprovozněn příznak Skladová místa, který obdobně jako příznak Šarže bude definovat, jestli zboží lze evidovat na skladové místo. Dále upraveny procedury pro záměnu a sloučení kódu zboží (sloučení umí i sloučit stavy na skladových místech) a záměnu kódu firmy. Detail skladu rozšířen o novou volbu Evidovat skladová místa (takovýto sklad potom bude umožňovat v pohybech definovat skladová místa u zboží, které má aktivní volbu Skladová místa). V tomto případě kontrola nedovolí uložit řádek pohybu bez definovaných skladových míst. Uzávěrka skladu rozšířena o skladová místa. Vytvořen formulář pro převod mezi skladovými místy v rámci jednoho skladu - v menu Sklady - Pohyby zboží. Rozšíření nového formuláře pro převod mezi skladovými místy, kde zdrojové skladové místo a cílové skladové místo rozšířeno o položku EAN, pomocí které se skladové místo dotáhne pípnutím čarového kódu.
  • SPC=eShop: E-shop - Kategorie zboží - doplnění položky Název nadřazené kategorie do browseru.
  • SPC=eShop: E-shop - Kategorie zboží - do detailu a do browseru doplněn nový příznak Nezobrazovat filtry. 
  • SPC=eShop: Zboží - Katalog zboží a služeb - Karta zboží - eShop - Související produkty - rozšíření o novou funkci Hromadné vložení. Funkce je k dispozici při vytvoření nového souvisejícího produktu. V tomto případě se na detailu souvisejícího produktu objeví nová volba Hromadné vložení. Při aktivní volbě je umožněno pro Zboží v kombinaci multiselect a při uložení se pak vygenerují všechny související produkty podle vybraných v poli Zboží v kombinaci. Zohledňuje se i volba Vzájemně párovat, kde při hromadném vložení se vloží i příslušné záznamy do páru.

Zakázky

  • Zrychlení načítání dat ve všech browserech zakázek.
  • SPC=Přepravní společnosti: Zakázky - doplnění nové záložky Přeprava. V případě využívání alespoň jedné přepravní společnosti (Česká pošta, DPD a PPL) se tato nová záložka zobrazí. Na záložce přeprava je virtuální strom položek, který obsahuje údaje: Přepravce, Město a PSČ dodacího místa, Druh zásilky a službu.

Mzdy

  • Nové e-podání přes ČSSZ VREP od 1.7.2024 - Výkaz příjmů zúčtovaných zaměstnavatelem zaměstnancům činným na základě dohody o provedení práce. Katalog zaměstnanců - vytvořena nová sestava MzKz015 Výkaz příjmů zúčtovaných zaměstnavatelem zaměstnancům činným na základě dohody o provedení práce. Sestava řeší export do XML i podání přes ČSSZ VREP a to buď pro jednoho nebo více zaměstnanců (v případě označení více karet zaměstnanců). Dále vytvořena stejná tisková sestava MzOSSZDPP v Tiskové sestavy - OSSZ - Výkaz příjmů zúčtovaných zaměstnavatelem zaměstnancům na DPP. V tomto případě se do sestavy zpracují všechny DPP za období zadané ve filtru.
  • SPC=emailing: rozšíření e-mailingu na Katalog zaměstnanců. Vytvořena nová záložka E-mailing s údaji pro odeslání e-mailu a přehledem odeslaných e-mailů, dále s možností posílat e-maily jednotlivě a s možností odesílat přiložené sestavy. Nově je možné odesílat mzdové sestavy: ELDP, Prohlášení k dani a Žádost o roční zúčtování.
  • Tiskové sestavy - Potvrzení - nová tisková sestava MzRekPP004 Doklad o výši měsíčních příjmů pro účely státní sociální podpory. Ve filtru je možné zadat období nebo kód zaměstnance a to i jako multiselect.
  • Katalog zaměstnanců - Dávky NP - rozšíření e-podání DZDPN o nový element pro rozlišení nemoci nebo úrazu.
  • Katalogy - Kódy změn pro ZP - rozšířeno o kódy R, S, X, Y, Z.
  • Katalog zaměstnanců - Výplata mzdy - doplněna nová položka IBAN. Současně implementováno automatické generování IBAN po zadání předčíslí, čísla účtu a kódu banky (včetně možnosti vytvoření přes nové tlačítko). Položka IBAN přidána do browseru a detailu plateb. Dále doplněno i do tvorby bankovních příkazů z browseru Platby.

Katalogy a CRM 

  • Katalog firem - ARES - přepracování dotazování do registru ARES (převedení na rozhraní Slug API) včetně celkového zrychlení.
  • Katalog firem - na nový parametr klienta (Katalogy - Hlídání duplicity DIČ) se provádí kontrola na duplicitní zadání položky DIČ při ukládání karty firmy.
  • Katalogy - Akce - Rozšíření sestav akcí o pohyby zboží: Akce002 - Analytická evidence z prodeje a nákupu na akci, Akce003 - Analytická evidence z prodeje a nákupu na akci - po firmách. Pohyby zboží se do sestavy napočítávají přes kód pohybu spojený s kontem. Zohledňuje se akce v řádcích i v hlavičce pohybu zboží.
  • SPC=AODV (automatické odesílání datových výstupů): úprava použití e-mailu při hromadném automatickém odesílání urgencí. Nyní se automatická urgence odesílá na e-mailovou adresu z karty firmy na záložce E-mailing (Automatické urgence). V případě, že tento e-mail není vyplněn, vezme se e-mail ze záložky Obecné na Kartě firmy.

Parametry a servis

  • Parametry klienta - Účetnictví - rozšíření funkčnosti parametru "Doklady účtovat s datem uskutečnění plnění". Parametr se nově uplatní i při vyúčtování zálohového listu vydaného nebo došlého. Pokud je parametr aktivní tak se při tvorbě vyúčtování zálohy nastaví položka Datum zálohy na DUZP vyúčtovacího dokladu. Pokud parametr aktivní není, tak se Datum zálohy nastaví na datum vystavení vyúčtovacího dokladu. 
  • Parametry klienta, parametry uživatele - E-mailing - Mzdy - rozšířeno na dvě záložky Výplata mezd a Karta zaměstnance. Možnost definice název souboru, předmětu a zprávy.
  • SPC=Eshop: Parametry klienta - Sklady - Zvýraznit akční zboží a doprodej (pro e-shop). Do browseru zboží přidány nové sloupce Akční zboží a Doprodej (s hodnotami maloobchod, velkoobchod, všude nebo prázdný sloupec). Přidání je nutné z důvodu, že se bude podle těchto sloupců obarvovat řádek. Na aktivní nový parametr klienta a SPC E-shop se v případě akčního zboží obarví řádek v browseru světle modře a v případě doprodeje pak světle zeleně.
  • Parametry uživatele - nový parametr ve Sklady - Editovat skladovou přípravu ve stavu Provedeno. Pokud bude tento parametr uživatele aktivní, tak půjde editovat skladová příprava příjmu ve stavu Provedeno (parametr vytvořen zejména kvůli možnosti editovat ostatní náklady).

Ostatní

  • SPC=Emailing: rozšíření e-mailingu o možnost definovat název firmy v názvu souboru  #firmanazev# (z názvu firmy se odstraní všechny znaky, které jsou nepovolené pro název souboru).
  • Nápověda - Vzdálená podpora - úprava ve spouštění Rychlého pomocníka, který se na některých verzích Windows 11 nespustil.