Novinky v programu SlimOffice 5.0 (build 10721 - 10890)

11.12.2015: Aktualizace SlimOffice 5.0 (10890)

Aktualizace obsahuje zejména přípravu dokladů na zpracování kontrolního hlášení od 1.1.2016 a nové parametry pro mzdy pro rok 2016.

Účetnictví

  • SPC=Příspěvkové organizace: Tiskové sestavy - aktualizace normalizovaných výkazů Rozvahy a Výkazu zisku a ztráty a export do XML pro CSÚIS (dle informací z MFČR - balíček č. 28).

Prodej

  • Formuláře dokladů (FV, Prodejka, ZLV, OP) - doplněna nová položka Evidenční číslo (délka 60 znaků), která je umístěna do záhlaví formulářů místo položky variabilní symbol s tím, že variabilní symbol je přesunut níže k údajům pro platbu. Evidenční číslo je automaticky programem generováno jako řada/číslo. Variabilní symbol je nově vytvářen z řady a čísla dokladu bez doplnění nul zleva u čísla. Variabilní symbol je možné editovat.
  • Formuláře dokladů (FV, Prodejka, ZLV, OP) - nová záložka Hlášení DPH - nové údaje, využívající se při zpracování daňových hlášení: rok/číslo/pořadí a druh přiznání k DPH, souhrnného a kontrolního hlášení.
  • Formuláře dokladů (FV, Prodejka, ZLV, OP) - Hlášení DPH - nová položka Datum DPH (datum, podle kterého je nově doklad zahrnován do všech daňových hlášení). Datum se automaticky doplňuje podle datumu zdanitelného plnění. Doplněný datum je možné ručně upravit (pro zpřístupnění je potřeba zaškrtnout příznak Ručně nastaveno).
  • Formuláře dokladů (FV, Prodejka, ZLV, OP) - Hlášení DPH - nová položka DUZP pro kontrolní hlášení (datum povinnosti přiznat daň). Automaticky je sem dotahován datum zdanitelného plnění, který se povinně uvádí v kontrolním hlášení. Případně je možné ručně upravit (po zaškrtnutí příznaku Ručně nastaveno).
  • Formuláře dokladů (FV, Prodejka, ZLV, OP) - nová položka Insolvence - oprava daně (příznak pro zaškrtnutí, pokud se jedná o doklad, který je opravou výše daně z hodnoty pohledávky, v případě, že se dlužník nachází v insolvenčním řízení). Případné vykázání je součástí oddílu A.4. nebo B.2. kontrolního hlášení.
  • Formuláře dokladů FV, Prodejka, ZLV, OP - k údajům o odběrateli doplněny údaje: Status (popis statusu z karty firmy) a Po splatnosti max. (maximální počet dní po splatnosti).
  • Prodejka - řádky - doplněno zobrazení obrázku z karty zboží, včetně možnosti většího náhledu na obrázek (kliknutím na něj).
  • Browsery dokladů FV, Prodejky, ZLV, OP - v případě nemožnosti editace zaúčtovaných nebo vyskladněných dokladů umožněna editace položek Předmět a Poznámka (vytvořena nová ikona).
  • Filtry pro browsery dokladů a tiskové sestavy - doplněny položky Firma země a Příjemce země.
  • Browsery dokladů, filtry pro browsery a tiskové sestavy Knihy dokladů, Nezaplacené a přeplacené doklady, Doklady dle kódů prodeje, Doklady dle typů plnění DPH: doplněny položky Evidenční číslo, Datum DPH, DUZP pro kontrolní hlášení.
  • SPC=Maloobchod – Prodejky – maloobchodní formulář – Mezisoučet je podbarven žlutou barvou.
  • SPC=Maloobchod - Prodejky - formulář pro výpočet částky k vrácení rozšířen o částku platby kartou. Zároveň upravena logika pro dopočet částky pro platbu v hotovosti.
  • SPC=Maloobchod - Prodejky - upravena tisková sestava paragonu pro paragonovou tiskárnu. Vytvořena sestava bez diakritiky a zohledněn způsob úhrady hotově a platební kartou.
  • Prodejky – tisková sestava Prod/010 – Prodejka úzká – standardní tvar 78 mm (doplněn rozpis plateb v případě, že je část prodejky placena hotově a část platební kartou).
  • Tiskové sestavy - Výpisy faktur - Kniha faktur vydaných - nová sestava KnihaDok/006 Periodické doklady nepřeklopené. Sestava vypisuje (pouze) doklady které jsou periodické a dosud nepřeklopené (do další periodické faktury).
  • Katalogy - Plnění DPH uskutečněná - doplněna nová položka Kód režimu plnění (běžné plnění, zvláštní režim pro cestovní službu, zvláštní režim pro použité zboží). Jedná se o nový kód, který se vykazuje v kontrolním hlášení, v oddíle A.4..

Nákup

  • Formuláře dokladů (FD, ZLD, OZ) - doplněna nová položka Evidenční číslo (místo položky Variabilní symbol, který (délka 60 znaků). Položka je umístěna do záhlaví formulářů místo položky variabilní symbol s tím, že variabilní symbol je přesunut níže k údajům pro platbu. Podle čísla dokladu se automaticky generuje položka variabilní symbol (s vynecháním písmen a znaků). Variabilní symbol je možné přepsat.
  • Formuláře dokladů (FD, ZLD, OZ) - nová záložka Hlášení DPH - nové údaje, využívající se při zpracování daňových hlášení: rok/číslo/pořadí a druh přiznání k DPH, souhrnného a kontrolního hlášení.
  • Doklady (FD, ZLD, OZ) - záložka Dodací a platební podmínky - doplněna položka Objednávka (řada a číslo). Po zadání dojde k dodatečnému provázání dokladu s objednávkou bez nutnosti pořídit příjemku zboží.
  • Formuláře dokladů (FD, ZLD, OZ) - Hlášení DPH - nová položka Datum DPH (datum, podle kterého je nově doklad zahrnován do všech daňových hlášení). Datum se automaticky doplňuje podle toho, jak jsou nastaveny parametry klienta pro Nákup – položka Kritérium pro sestavy DPH (tj. dle datumu vystavení/příchodu, DUZP nebo datumu zaúčtování).
  • Formuláře dokladů (FD, ZLD, OZ) - Hlášení DPH - nová položka DUZP pro kontrolní hlášení (datum povinnosti přiznat daň). Datum, který je uveden na originálním dokladu v položce DUZP a který je povinností uvádět v kontrolním hlášení. Automaticky je sem dotahován datum zdanitelného plnění, případně je možné jej ručně upravit (po zaškrtnutí příznaku Ručně nastaveno).
  • Formuláře dokladů (FD, ZLD, OZ) - nová položka Insolvence - oprava daně (příznak pro zaškrtnutí, pokud se jedná o doklad, který je opravou výše daně z hodnoty pohledávky, v případě, že se dlužník nachází v insolvenčním řízení). Případné vykázání je součástí oddílu A.4. nebo B.2. kontrolního hlášení.
  • Formuláře dokladů (FD, ZLD, OZ) - nová položka Použit poměr (příznak pro zaškrtnutí, pokud se doklad z části týká ekonomické činnosti a z části půjde o plnění, které s ekonomickou činností nesouvisí). Položka se vykazuje v oddílu B.2. kontrolního hlášení.
  • Browsery dokladů FD, ZLD, OZ - v případě nemožnosti editace zaúčtovaných nebo vyskladněných dokladů umožněna editace položek Předmět a Poznámka (vytvořena nová ikona).
  • Filtry pro browsery dokladů a tiskové sestavy - doplněny položky Firma země a Příjemce země.
  • Browsery dokladů, filtry pro browsery a tiskové sestavy Knihy dokladů, Nezaplacené a přeplacené doklady, Doklady dle kódů prodeje, Doklady dle typů plnění DPH: doplněny položky Evidenční číslo, Datum DPH, DUZP pro kontrolní hlášení.
  • Formuláře dokladů FD, ZLD, OZ - k údajům o odběrateli doplněny údaje: Status (popis statusu z karty firmy) a Po splatnosti max. (maximální počet dní po splatnosti).

Pokladna

  • Formulář pokladního dokladu - do řádků doplněn nový sloupec Evidenční číslo. U příjmových pokladních dokladů je Evidenční číslo automaticky generováno jako řada/číslo bez možnosti editace. V případě výdajových pokladních dokladů je sloupec Evidenční číslo přístupný pro vyplnění.
  • Pokladní doklady - nová záložka Hlášení DPH - nové údaje, využívající se při zpracování daňových hlášení: rok/číslo/pořadí a druh přiznání k DPH, souhrnného a kontrolního hlášení.
  • Pokladní doklady - Hlášení DPH - nová položka Datum DPH (datum, podle kterého je nově doklad zahrnován do všech daňových hlášení). Datum se automaticky doplňuje podle toho, jak jsou nastaveny parametry klienta pro Pokladna – položka Kritérium pro sestavy DPH (tj. dle datumu vystavení/příchodu, DUZP nebo datumu zaúčtování).
  • Pokladní doklady - Hlášení DPH - nová položka DUZP pro kontrolní hlášení (datum povinnosti přiznat daň). Datum, který je uveden na originálním dokladu v položce DUZP a který je povinností uvádět v kontrolním hlášení. Automaticky je sem dotahován datum zdanitelného plnění, případně je možné jej ručně upravit (po zaškrtnutí příznaku Ručně nastaveno).
  • Pokladní doklady - nová položka Insolvence - oprava daně (příznak pro zaškrtnutí, pokud se jedná o doklad, který je opravou výše daně z hodnoty pohledávky, v případě, že se dlužník nachází v insolvenčním řízení). Případné vykázání je součástí oddílu A.4. nebo B.2. kontrolního hlášení.
  • Pokladní doklady (výdej) – Hlášení DPH - nová položka Použit poměr (příznak pro zaškrtnutí, pokud se doklad z části týká ekonomické činnosti a z části půjde o plnění, které s ekonomickou činností nesouvisí). Položka se vykazuje v oddílu B.2. kontrolního hlášení.
  • Pokladní doklady – Hlášení DPH - nová položka Použit poměr (příznak pro zaškrtnutí, pokud se doklad z části týká ekonomické činnosti a z části půjde o plnění, které s ekonomickou činností nesouvisí). Položka se vykazuje v oddílu B.2. kontrolního hlášení.
  • Browsery dokladů, filtry pro browsery a tiskové sestavy Výpisy, Pokladní doklady dle typu plnění DPH: doplněny položky Evidenční číslo, Datum DPH, DUZP pro kontrolní hlášení.

Banka

  • Zrychlení funkce Párování BV. Současně došlo k úpravě ve vyjádření položek variabilní symbol a číslo protiúčtu - nyní jsou obě položky striktně chápány jako číslo. V případě, že se v uvedených položkách historicky vyskytují písmena či různé znaky, aktualizace programu je odstraní.
  • Import BV z ABO - vytvořen nový formát Sparkasse Mühlviertel (Multicash).

Sklady

  • Katalog zboží a služeb - detail karty zboží - doplněna položka ID karty.
  • Katalog zboží a služeb - detail karty zboží - záložka eshop - doplněn nový příznak Velkoobchod.
  • Pohyby zboží - tisková sestava ZSarzePrij/001 Příjemka zboží s rozpisem šarží - upraven tisk na takový počet des.míst u množství a u NC/cj, jak je nastaveno v parametrech, či na kartě zboží.
  • Rozšíření funkce zaokrouhlování PC o možnost nastavení způsobu zaokrouhlování pro cizí měny. Způsob zadávání je vytvořen v Parametry a servis - Parametry - Nastavení klienta - záložka Parametry - Zaokrouhlení PC - Zaokrouhlení PC v měně cizí.  V parametrech je pro PC 1 -8 umožněno nadefinovat měnu, způsob zaokrouhlení, částku, na kterou se má zaokrouhlit a úpravu ceny (tj. částka +/- o kterou se má vykalkulovaná cena upravit). Nastavený  způsob zaokrouhlení se použije ve funkci Hromadný, automatický výpočet PC v měně cizí (Sklady - Ostatní).
  • Skladová příprava - funkce Odeslání FV - po uložení faktury vydané se nově zapíše do hlavičky skladové přípravy typ dokladu = Faktura vydaná, řada a číslo.
  • Tiskové sestavy - Výpisy pohybů zboží (zkrácený) - ve filtru doplněna možnost třídění: Pracovník, zboží.
  • Tiskové sestavy - Výpis ležáků LezakZbozi/001 Výpis ležáků - před tiskovou sestavou doplněna možnost výběru Zahrnovat: příjem a výdej, pouze příjem, pouze výdej.
  • Tiskové sestavy - Výpis ležáků - vytvořena nová sestava LezakZbozi/005 Výpis ležáků - z pohybů. Sestava čerpá z posledního pohybu zboží, kde je kód příjmu nebo výdeje definovaný jako: nákup na fakturu, nákup za hotové, prodej na fakturu, prodej za hotové.
  • Nový parametr Neprovádět rozpad kompletu (Klient - Sklady). V případě nastavení parametru se po dotažení karty zboží, označené jako Komplet, karta nerozpadne na komponenty.
  • SPC=Mobilní skladník: provedena drobná úprava přenosu z MSU do skladové přípravy.
  • SPC=Mobilní skladník: vytvořena automatická funkce pro synchronizaci dat s MSU. Vytvořen nový parametr klienta Mobilní skladník - Automatická synchronizace dat. Na tento nový parametr se po uložení objednávky a příjemky zboží provede automatická synchronizace karet zboží (včetně šarží a sériových čísel).
  • Uzávěrkové operace – Inventury – Vyplňování zjištěných stavů – rozšířeno o možnost vyhledávání podle EAN. Na klávesu F6 kurzor skáče na položku EAN.

Objednávky

  • Objednávka - řádky - doplněna řada a číslo zakázky s možností editace. Po zadání je objednávka dodatečně propojena se zakázkou.

Zakázky

  • Výroba a servis - funkce Hromadné vytvoření plánovaných výrobních zakázek - do filtru doplněn checkbox „Předvyplnit termín splnění“. Pokud bude checkbox zaškrtnutý, termín splnění se nastaví automaticky (s příslušnou periodou) podle vzorové nebo zadané výrobní /servisní zakázky.
  • Zakázka - k údajům o odběrateli doplněny údaje: Status (popis statusu z karty firmy) a Po splatnosti max. (maximální počet dní po splatnosti).
  • Nová funkce: Zakázky - Plnění zakázky přípravou výdeje s automatickým doplněním šarží. Program do překlopených řádků skladové přípravy automaticky přiřadí šarže metodou FIFO (tedy od nejstarší po nejnovější).

Majetek

  • Karty majetku - browser - změna ikon pro funkce Změna plánu na skutečnost, Kontrola plánovaných odpisů a Vytvoření nových plánů.

Daně

  • Nový systém provázání jednotlivých (daňových) dokladů z Prodeje, Nákupu a Pokladny na zpracovaná daňová hlášení (Přiznání k DPH, Souhrnné hlášení, nově bude také pro Kontrolní hlášení). Sestavování daňových hlášení se nově provádí podle nové položky Datum DPH (která je kritériem pro zahrnutí do příslušného daňového hlášení). Po zpracování daňového hlášení se položky rok/číslo/pořadí a druh, přeberou a do dokladu, na záložku Hlášení DPH zapíšou z posledního sestaveného a uloženého daňového hlášení.
  • Formulář daňových hlášení (Přiznání k DPH, Souhrnné hlášení) – nový příznak „Odesláno“, který je možné buď ručně (uživatelsky) nastavit, či jej navázat na funkci Export do EPO (Parametry uživatele - Daně – Export do EPO-po odeslání označit příznakem Odesláno). Daňová hlášení označená příznakem Odesláno není možné editovat. Pro možnost odškrtnutí příznaku vytvořena nová ikona v browserech daňových hlášení „Zrušit příznak Odesláno“. V případě, kdy je některé z daňových hlášení označeno příznakem "Odesláno", pak není možné v dokladech (které spadají do příslušného daňového hlášení) provést editaci položek na záložce Hlášení DPH a položek Datum vystavení a Datumu zdanitelného plnění na záložce Základní údaje.
  • Přiznání k DPH – při sestavování dodatečného přiznání se nově dotahují pouze doklady, které pro zadané období dosud nejsou v žádném přiznání k DPH, označeném příznakem Odesláno.

Mzdy

  • Zavedeny nové parametry výpočtu pro období 1.1.2016 – 31.12.2016.
  • Karta zaměstnance - Dávky NP - tisková sestava MzNemoc15/001 Příloha k žádosti - vytvořen nový formát exportu do XML (NEMPRI15).
  • Rozšíření funkčnosti pro výpočet srážek - možnost navýšení čisté mzdy pro srážky o další částku, ze které má zaměstnavatel povinnost srážet. Současně doplněna možnost ručního zaznamenání částky do tabulky Sraženo (např. v případech, kdy danou srážku provedla jiná instituce). Karta zaměstnance - záložka Srážky - vytvořeny 2 podzáložky: Podklady pro srážky (současné údaje) a Úprava čisté mzdy pro srážky (možnost nadefinovat částku s platností od-do). Údaje ze záložky Úprava čisté mzdy pro srážky napojeny do výpočtu mzdy, kde na záložce Srážky dochází k navýšení nebo ponížení položky Čistá mzda pro srážky, ze které se pak následně vypočítávají srážky.
  • Výpočty srážek rozšířeny i na dohody o provedení práce.
  • Katalogy – Státní svátky – aktualizováno o nový svátek Velký pátek.
  • SPC=Veřejné služby a správa – doplněny nové platové tabulky, platné od 1.11.2015.
  • SPC=Docházkové systémy: napojení na docházkový systém SAITECH Terezín.

Katalogy a CRM

  • SPC=E-mailing: Katalog firem - karta firmy - na záložce e-mailing doplněn příznak Neodesílat, který je napojen na funkčnost pro hromadné odesílání dokladů e-mailem. Do browserů dokladů doplněn sloupec "E", jenž identifikuje doklady, které je možné hromadně odeslat e-mailem (příznak se přebírá z karty firmy). V browseru dokladů, při nastavení kurzoru na doklad, který se e-mailingem neodesílá, nesvítí ikona pro hromadné odeslání e-mailem. Při otevření detailu (náhledu) dokladu je však ponechána aktivní funkce pro (jednotlivé) odeslání, aby i přes nastavení neodesílat (např. ve výjimečných případech), bylo možné doklad e-mailingem odeslat.
  • Katalog firem - upraven způsob dotahování údajů po stisknutí tlačítka Registr ARES v případech, kdy ze strany ARESu bylo změněno vykazování adresy (ulice, č.p., č.or., PSČ, obec) v jediné (hromadné) položce. V takovém případě se přes samotným importem údajů do programu zobrazí okno, ve kterém je dotažené hromadné pole s adresou, kterou je možné ručně rozkopírovat do jednotlivých položek Ulice a č.p./č.or., PSČ a obec.
  • Katalog firem – doplněny nové položky Typ podnikatele (nevyplněno, právnická osoba, fyzická osoba), Rodné číslo a Datum narození (údaje se zobrazí, pokud je zvolen Typ podnikatele = fyzická osoba). Položka Typ podnikatele je automaticky aktualizací programu nastavena dle vyplněných údajů v položkách IČ a DIČ. Pokud se shoduje IČ a DIČ bez alfa znaků, pak se nastaví Právnická osoba. Pokud se IČ a DIČ bez alfa znaků nerovná, pak se nastaví Fyzická osoba. Pokud není zadáno IČ ani DIČ, nebo pouze IČ nebo pouze DIČ, pak se nastaví prázdná hodnota (nevyplněno). Dle této logiky se položka Typ podnikatele nastavuje i při ručním pořízení nového záznamu, či po importu z ARESu. Položku Typ podnikatele je možné ručně změnit.

Parametry a servis

  • Parametry - Nastavení parametrů uživatele/klienta podle vzorového uživatele/klienta. Jde o nový nástroj, který urychlí práci s nastavováním (kopírováním) parametrů.
  • Parametry – Nastavení uživatele – záložka Pokladna – nový parametr Kopírovat evidenční číslo (na tento parametr se při pořízení nového řádku zkopíruje evidenční číslo z předchozího řádku).
  • Parametry – Nastavení klienta – záložka Daně – DPH – nové položky ID datové schránky a Limit pro zjednodušené daňové doklady (aktualizace programu automaticky položku nastaví na 10.000 Kč včetně DPH). Obě položky budou využívány v kontrolním hlášení.
  • Parametry - Parametry dokladů - do detailu doplněny nové položky: Popis (textové pole pro podrobné informace o parametru), Skupina (možnost zařazení parametru do skupiny parametrů), Pořadí (pořadí parametru).
  • Parametry a servis - Parametry - Nastavení klienta - záložka Parametry - Zaokrouhlení PC - Zaokrouhlení PC v měně cizí.  V parametrech je pro PC 1 -8 umožněno nadefinovat měnu, způsob zaokrouhlení, částku, na kterou se má zaokrouhlit a úpravu ceny (tj. částka +/- o kterou se má vykalkulovaná cena upravit).
  • Nový parametr Neprovádět rozpad kompletu (Klient - Sklady).
  • Nový parametr klienta Mobilní skladník - Automatická synchronizace dat.
  • SPC=Maloobchod – nový parametr klienta – Prodej – Pozadí pro formulář Maloobchod (možnost vybrat barvu pozadí pro formulář Malooobchod).

Všeobecné

  • E-mailing - vyřešeny problémy s diakritikou v textu a předmětu zprávy.
  • Položka Způsob úhrady je v celém programu rozšířena o variantu PayPal.