Novinky v programu SlimOffice 5.1 (build 12405 - 12509)

8.10.2020: Aktualizace SlimOffice 5.1 (12405-12509)

Účetnictví

  • SPC=Příspěvkové organizace: Tiskové sestavy - Příspěvkové organizace - Normalizované výkazy - doplněna sestava Výkaz peněžních příjmů a výdajů dle přílohy č. 1 vyhlášky 272/2017 Sb.. Vytvořen export do XML (vykaz.xml).

Prodej

  • Zálohové listy vydané - Prohlížení, opravy a tisk - doplnění sloupce Přijetí platby.
  • SPC=Přepravní společnosti: Doplňování údajů pro přepravní služby. Faktury vydané - Prohlížení opravy a tisk. V browseru doplněny nové ikony s funkcemi pro doplnění údajů pro přepravní společnosti PPL, Geis/DPD a Českou poštu. Pomocí ikony je možné doplnit údaje jak pro jeden doklad, tak i pro více (označených multiselectem). Je možné upravit stávající údaje, přidat nové nebo naopak vymazat či zrušit přepravu.
  • Pořízení nové FV s nastaveným parametrem klienta - Prodej - Automatické pořízení úhrady FV při způsobu úhrady platební kartou. Parametr je rozšířen o novou položku Řada pro bankovní výpisy (napojeno na katalog řad evidence úhrad). V případě pořízení FV se způsobem úhrady = platební kartou se automaticky vygeneruje úhrada s nastavenou řadou. Při zaúčtování úhrady se z tého vyplněné řady převezme účetní řada, příznak synchronizace a konto.
  • SPC=Přepravní společnosti: Implementace možnosti zaslat e-mailingem odkaz na balík přepravní služby. Parametry klienta - Geis, PPL a Česká pošta rozšířeny o novou položku - link na balík (řetězec #LINKZASILKA#). V tomto linku se řetězec #ZASILKA# nahradí číslem balíku v rámci e-mailingu. V e-mailingu je možné napsat v předmětu, těle zprávy i názvu souboru řetězce, které budou nahrazeny příslušným linkem z parametrů klienta (#LINKZASILKA#) a v tomto linku pak bude řetězec #ZASILKA# nahrazen číslem balíku. Při evidenci více balíků bude řetězec nahrazen prvním EANem. Použito jak v odeslání jednotlivých dokladů, tak i v hromadném e-mailingu.
  • SPC=Maloobchod: nový parametr klienta Prodej - Maloobchod - Při změně způsobu úhrady již nepřepočítávat doklad. Pokud bude aktivní parametr klienta Zaokrouhlovat pouze hotovostní úhrady, tak tento nový parametr způsobí, že v Maloobchodě ve formuláři tisku paragonu se nebude spouštět akce otevírání prodejky na pozadí, která znovu spustí cenotvorbu, pouze se změní způsob úhrady.
  • SPC=Maloobchod: upraven postup ukládání dokladu s vazbou na odesílání do EET v případech, kdy se v posledním kroku (na formuláři pro vrácení částky) změní způsob úhrady. Napojení na parametr klienta - Ostatní - EET: Neodesílat platby platební kartou do EET. Upozornění: V tomto systému je plně odpojen tisk po pořízení. Prodejka se v momentě uložení nově neodesílá na EET, ale dochází k jejímu odeslání až na tlačítko Tisk (v případě, že dochází k hotovostní úhradě).

Nákup

  • Zálohové listy došlé - Prohlížení, opravy a tisk - doplnění sloupce Přijetí platby.

Pokladna

  • Pokladní doklad - úprava dotahování položky z katalogu pracovníků na detailu pokladního dokladu. Nově po dotažení pracovníka se změní i položka Středisko v hlavičce pokladního dokladu, které se přebere z karty pracovníka. Funkčnost je upravena jak pro položku Pracovník, tak i pro položku Firma se zatrženou volbou Pracovník.

Sklady

  • Tiskové sestavy - Výpis pohybů zboží - rozšíření sestavy PohZbZkr003 Výpis pohybů zboží (zkrácený) - bez cen. V případě třídění a mezisumace za zboží, se v mezisumaci nově tiskne kód zboží, název zboží, EAN.
  • Ostatní Export/Import - Karty zboží: nová funkčnost pro výběr sloupců, pořadí sloupců, uložení a načtení vlastních výběrů sloupců, uživatelské pojmenování sloupce s využitím Excelu. Změna názvu sloupce s provádí dvojklikem na názvu a pomocí klávesy Enter se změněný název uloží. V exportu vytvořena zcela nová možnost pojmenování a uložení nastavení (Soukromé nastavení a Pouze pro současného klienta). V případě importu se objevuje nové dialogové okno pro výběr buď uloženého nastavení v CSV (což je defaultně a platí i pro ty, co uživatelské nastavení sloupců nebudou využívat) nebo je možnost vybrání uloženého filtru. Export a import katalogu zboží a služeb je napojen na XLSX soubory (Export do XLSX / Import z XLSX).

Objednávky

  • Objednávky - na nový parametr klienta: Kopírovat sklad z hlavičky do řádek se po vyplnění skladu v hlavičce automaticky přenese do řádků objednávky.
  • Pořízení nové objednávky - po dotažení firmy z katalogu firem se nově dotahuje také měna z položky Objednávat v měně.

Zakázky

  • SPC=EDI: Ostatní - Export do EDIFAKT - DESADV - rozšíření exportu EDI - DESADV o nové položky na nový parmetr Orion (Parametry klienta - EDI). Při aktivním parametru bude export EDI pro systém Orion rozdílný v tom, že nebudou existovat elementy buyer, delivery_place, supplier a jejich podelementy, ale místo toho budou elementy buyer_ean, delivery_place_ean a supplier_ean.
  • Zakázky - Prohlížení, opravy a tisk - doplněno třídění pro browser zakázek. Třídit dle: Termín, odběratel (termín splnění a kód odběratele).
  • SPC=Přepravní společnosti: Rozšíření plnění zakázky FV o přepravu ze zakázky. Dotahování údajů o přepravě funguje stejně jako v případech plnění zakázky SPV a následné vytvoření FV. Funkce je napojena na plnění 1 zakázky 1 fakturou vydanou.
  • Výroba a servis - Výrobní zakázky - napojení pořizování řádek výrobních zakázek na zadávání zboží pomocí EAN kódu. Přidáno nové editační políčko EAN, tlačítko pro vyvolání formuláře EAN, rozšířena tabulka výrobních zakázek řádek o sloupec EAN. Vytvořen formulář pro zadávání EAN pro výrobní zakázky - EAN, množství, náhled obrázku po načtení z karty zboží. Napojeno pořizování v cyklu přes formulář EAN.
  • Výroba a servis - změna systému překlopení výrobní zakázky do FV: středisko v hlavičce se nově přebírá ze zadavatele, pokud existuje jen jeden. Středisko v řádcích se přebírá z pracovníka v řádcích. Akce v hlavičce se přebírá z kódu výrobní zakázky, akce v řádcích se přebírá z řádku výrobní zakázky a pokud neexistuje, tak z hlavičky (což je kód výrobní zakázky).
  • SPC=Půjčovna: úprava zakázek - půjčovna. Do řad zakázek přidána zcela nová položka Druh zakázky - standardní, šablona, půjčovna, servis. Z detailu zakázky budou nově řady napojeny podle příznaku - v normální zakázce se nyní zobrazují pouze řady s druhem Standardní a Šablona, v půjčovně pak s příznakem Půjčovna a Servis. Zakázky s příznakem Servis se nově chovají tak, že se u nich nevyžaduje vyplnění položky Termín půjčení od a do (ani při pořizování řádek ani při různých kontrolách).

Mzdy

  • Tiskové sestavy - OSSZ - Přehled o výši pojistného - úprava v tiskových sestavách: MzOSSZ20001 - Přehled o výši pojistného - sestava která platila pro období od 1.6.2020 do 31.8.2020 (PVPOJ20) je nyní přesunuta pod označení MzOSSZ20002 - Přehled o výši pojistného do 31.8.2020. Původní sestava MzOSSZ20001, která platila do 31.5.2020 (PVPOJ16), platí znovu od 1.9.2020.
  • Úprava parametrů výpočtu pro Mzdy (Ostatní - Parametry výpočtu). Období od 1.4. do 30.6.2020 zkráceno do 31.5.2020. Zavedeno nové období od 1.6. do 30.6.2020, ve kterém došlo ke navýšení parametru Zaměstnávání více jak 50% zdravotně postižených osob z částky 7.903 Kč na částku 11.607 Kč. Stejný parametr je promítnutý také do období od 1.7.2020 do 31.12.2020.
  • Změna parametru klienta pro webovou službu VREP: změněno z https://vrep1.cssz.cz/VREP/ws/public.svc na https://epodani.cssz.cz/VREP/ws/public.svc (neboli zaměněno "vrep1" za "epodani").
  • Katalog zaměstnanců - do tiskové sestavy MzKz011 Mzdový list doplněn tisk položky Fond pracovní doby (včetně svátků) pro jednotlivé měsíce (hodiny a dny).
  • Katalog zaměstnanců - tisková sestava MzKz002 Oznámení o nástupu do zaměstnání (skončení zaměstnání) - do předfiltru doplněn výběr tisku přechodné adresy, zda do Oddílu 3 nebo do Oddílu 4.
  • Katalog zaměstnanců - tisková sestava MzKz003 Hromadné oznámení zaměstnavatele - úprava exportu pro VZP pro podání prostřednictvím VZP Point. Vytvořena pevná datová věta s názvem souboru IČO.00.

Katalogy a CRM

  • Katalog firem - na záložku Obchodní podmínky doplněna nová položka Objednávat v měně. Položka je zároveň doplněna i do funkce CRM - Export firem.
  • Firmy - Katalog firem, CRM - Katalog CRM - na nový parametr uživatele - Katalogy - Předfiltr pro katalog firem se nově před otevřením browseru zobrazuje předfiltr.
  • Firmy - Kontakty, Firmy - Katalog firem - Kontakty: nově je možné kontakty přidělovat do skupin kontaktů. Na detailu kontaktu doplněna záložka Skupiny.
  • CRM - Export/Import katalogu firem: nová funkčnost pro výběr sloupců, pořadí sloupců, uložení a načtení vlastních výběrů sloupců, uživatelské pojmenování sloupce s využitím Excelu. Změna názvu sloupce s provádí dvojklikem na názvu a pomocí klávesy Enter se změněný název uloží. V exportu vytvořena zcela nová možnost pojmenování a uložení nastavení (Soukromé nastavení a Pouze pro současného klienta). V případě importu se objevuje nové dialogové okno pro výběr buď uloženého nastavení v CSV (což je defaultně a platí i pro ty, co uživatelské nastavení sloupců nebudou využívat) nebo je možnost vybrání uloženého filtru. Export a import katalogu firem je napojen na XLSX soubory (Export do XLSX / Import z XLSX).

Parametry a servis

  • Parametry klienta - na záložce Všeobecné doplněno tlačítko pro doplnění údajů z ARESu. Tlačítko je aktivní v případě licence s multiverzí a funguje pro klienty mimo klientů HLAVNI a DEMO.
  • Doplněny nové parametry klienta - Ostatní - E-mailing - Faktury vydané a Zakázky - Implicitně aktivní volba EDI. V případě zaškrtnutí se v E-mailingu u FV a Zakázek defaultně zaškrtne příloha EDI.