Novinky v programu SlimOffice 7.0 (build 14431 - 14500)

8.4.2025: Aktualizace SlimOffice 7.0 (14431 - 14500)

Upozornění: Aktualizaci SlimOffice 7.0 (14500)  je možné spustit na verzi SlimOffice 6.1 (13650) a vyšší.

Účetnictví

  • Tiskové sestavy - Normalizované výkazy - změna ve Výkazu zisku a ztráty za rok 2024 - nová definice položky "Čistý obrat za účetní období" s možností editace napočítané hodnoty (Výkaz zisku a ztráty v plném rozsahu (vzor rok 2018) = řádek 058, Výkaz zisku a ztráty ve zkráceném rozsahu (vzor rok 2018) = řádek 026). Vzorec výpočtu je zachován, avšak je umožněna editace napočítané hodnoty. Od roku 2024 se Čistý obrat za účetní období musí posuzovat individuálně - viz. poslední novela vyhlášky 500/2002 Sb. (Hlava III. Obsahové vymezení některých položek výkazu zisku a ztráty, §35, odst. 1: "Pro účely určení čistého obratu se výnosy z prodeje výrobků a zboží a z poskytování služeb rozumí výnosy, na kterých je založen obchodní model účetní jednotky. Při určování těchto výnosů se přihlíží zejména k odvětví a trhu, na kterém účetní jednotka působí a k podstatě činnosti účetní jednotky pro její zákazníky."

 Prodej

  • Faktury vydané - rozšíření funkčnosti automatické tvorby úhrady k FV. Podle nastavení způsobu úhrady a řady evidence úhrad v Parametrech klienta - Prodej se provede automatické vygenerování úhrady do řady, která je nastavena v parametrech klienta - Prodej. Pokud řada vyplněná nebude, převezme se ze souvisejícího bankovního účtu z FV (nová položka Řada evidence úhrad).
  • Faktury vydané - úprava tiskových sestav v souvislosti s rozšířením recyklačních poplatků pro jednu kartu zboží a více zemí: FaktVy001 Faktura vydaná - standardní tvar, FaktVy006 Faktura vydaná - s logem a razítkem, FaktVy009 Faktura vydaná - režim přenesení daňové povinnosti, FaktVy012 Faktura vydaná - režim přenesení daňové povinnosti s logem a razítkem, FaktVy016 Faktura vydaná pro 3 sazby DPH.
  • Prodejky - úprava tiskových sestav v souvislosti s rozšířením recyklačních poplatků pro jednu kartu zboží a více zemí: Prod001 Prodejka - standardní tvar - normální řádková sleva, Prod010 Prodejka úzká 78mm.

Banka

  • Katalogy - Bankovní účty - doplněna nová položka Řada evidence úhrad. Nově se využívá při automatickém generování úhrad pro faktury vydané.
  • Nový formát ABO: Optima Bank (ISO20022 XML - standard pro výměnu dat mezi finančními institucemi) - napojeno na export BP. Doplněno do detailu bankovního účtu.

 Sklady

  • Tiskové sestavy - Nová tisková sestava pro ležáky - LezakZbozi006 Výpis ležáku - s posuzováním příjmu zboží: sestava obsahuje sloupce Kód zboží, Název zboží, Poslední příjem, Poslední výdej, Zpětný stav CJ, Zpětný stav SC. Vše se posuzuje podle rozmezí datumů ve filtru v položce "Sledované období bez prodeje" (tedy v tomto období neexistuje výdejka zboží ani příjemka zboží).
  • Zboží - Katalog zboží a služeb - Karta zboží - rozšíření recyklačních poplatků (1:n), tzn. více různých kódů poplatků na jeden výrobek pro různé země. Unikátní klíč poplatku je nově kód poplatku + země + platnost od, platnost do. K poplatku dále doplněna měna a prefix. Pro dotazování na poplatek je tedy nutné znát kód poplatku a kód země. Záložka pro poplatky a spotřební daň na kartě zboží rozdělena na dvě podzáložky - Poplatky a Spotřební daň. Záložka Poplatky nově obsahuje zcela nový editační grid, kde je možné definovat poplatky ke kartě zboží - kód poplatku, zemi, přepočet a informativně se zobrazují sloupce Popis poplatku a Základ daně. Pro katalog poplatků vytvořen zcela nový filtr, kde je kromě ostatních položek také kód země; defaultně je browser poplatků nastavený na kód země CZ, ale je možné do filtru zadat jinou zemi. Kód poplatku a Přepočet CJ pro kartu zboží ponechán v databázi, ale na formuláři již není napojeno. Vytvořen převodový můstek ze současného na nový systém. Upraveny tiskové sestavy PohZbRecyk001 Recyklační příspěvky a ProdZboRec001 Recyklační příspěvky.

Zakázky 

  • SPC=Shoptet: Import zakázek z XLSX souboru Shoptet - import umožňuje vybrat více XLSX souborů a z těch následně hromadně vytvořit zakázky na pozadí (jeden XLSX soubor se rozloží na tolik zakázek, kolik je v něm kódů zakázek ze Shoptet).

 Majetek

  • Karta majetku - zpříjemněno zadávání datumů v gridech na záložkách Rozpis pořizovací ceny, Změny cen, Odpisy. Dosud se zde musel datum vypisovat s oddělovači (tečkami) ve formátu DD.MM.RRRR, příp. DD.MM.RR. Nyní je možné zápis provést bez těchto oddělovačů (DDMMRR nebo DDMMRRRR) tak jako ve standardních datumových položkách a program oddělovače (tečky) doplní automaticky.
  • Karta majetku - Přílohy - napojeno na standardní systém příloh včetně zobrazování náhledů příloh (grafika, PDF, TXT atd.).
  • Majetek - Přehle pohybů - vytvořena nová tisková sestava MajPoh/001 - Protokol o zařazení technického zhodnocení.

 Daně

  • DPH - Daňové přiznání - Vytvořena nová šablona výpočtu 202501, která obsahuje nové řádky 14 a 48. Upraven export XML (verze písemnosti 03.01.01) na portál Moje daně. Nové tiskové sestavy pro rok 2025 DPH_VZOR/026 a DPH_VZOR/027 pro Přiznání k DPH, vzor č. 25. (Pozn.: na portále Moje daně dosud nejsou řádky 14 a 48 přístupné).

Mzdy

  • Zaměstnanci - Katalog zaměstnanců - Karta zaměstnance - Průměry - úprava výpočtu PMV hrubý (průměrný měsíční výdělek hrubý) dle legislativní změny v zákoníku práce od 1.1.2025. Zpřesnění vzorce v případech, kdy se zaměstnanci mění pracovní úvazek. Nově se posuzuje vážený průměr týdenní pracovní doby.
  • Zaměstnanci - Katalog zaměstnanců - tisková sestava MzKz25013 - Prohlášení k dani - přepracováno na možnost tisku pro multiselect karet zaměstnanců.
  • Tiskové sestavy - Rekapitulace mezd - nové tiskové sestavy: MzRekap/007 - Přehled sociálního pojištění po zaměstnancích a MzRekap/008 - Přehled zdravotního pojištění po zaměstnancích.
  • Tiskové sestavy - Čerpání dovolené - nová tisková sestava MzCerDov/003 - Zbývající dovolená. Sestava obsahuje vyčíslení zbývající dovolené v hodinách, PHV platný pro dané čtvrtletí a vyčíslení dovolené v Kč.
  • Zaměstnanci - Katalog zaměstnanců - v browseru doplněny nové ikony pro nové funkce: Zavedení nového platového výměru do vybraných karet zaměstnanců a Ukončení platnosti existujícího platového výměru ve vybraných kartách zaměstnanců. Po kliknutí na příslušnou ikonu se objeví předfiltr pro výběr zaměstnanců. V případě funkce Zavedení nového platového výměru se pro vybrané karty zaměstnanců na základě vyplnění předfiltru zavedou nové záznamy do záložky Platové výměry na kartě zaměstnance. U funkce Ukončení platnosti existujícího platového výměru se ukončí platnost platového výměru s platovou složkou v předfiltru pro vybrané karty zaměstnanců.
  • Ostatní - Parametry výpočtu pro období 1.1.-31.12.2025 - doplněna položka Minimální mzda Kč/hod = 124,40 Kč. Položka je nově využita pro nový algoritmus výpočtu PHV, kde je zohledněn nový parametr klienta "Při nižším PHV než minimální mzda dotahovat minimální hodinovou mzdu".
  • Výpočty - Platby a Výpočty - Zálohy: úprava tvorby bankovního příkazu z plateb ve mzdách. Nově je předfiltr rozšířen o položky Měna a Kurz. Pokud měna není vyplněna, pak se dává jako doposud CZK. V případě, že bude vyplněná jakákoli cizí měna, přepočte se částka platby kurzem a dotáhne se do bankovního příkazu. Dále se přenáší případný IBAN z platby a SWIFT z kódu banky příjemce. Funkčnost tvorby BP dále rozšířena o dotahování firmy z kódu debetu a následně pak o další údaje z bankovního účtu u firmy, který se číslem účtu rovná číslu účtu v platbě (posuzuje se předčíslí, číslo účtu, kód banky). Dále se z kódu debetu nově dotahují i další údaje - středisko, akce, jako je tomu při ruční pořízení BP po dotažení kódu. Dále napojeno dotahování položky Výlohy, které se automaticky nastavují na defaultní hodnotu SHA (pokud není vyplněno na bankovním účtu firmy jinak).

 Parametry a servis

  • Parametry - Nastavení klienta - Prodej - rozšířen parametr pro automatickou tvorbu úhradu na jakýkoliv způsob úhrady. Jako nový parametr se zadá libovolný způsob úhrady (může jich být více oddělených čárkami). K položce pro způsob úhrady doplněn klikací popisek s informačním oknem o způsobech úhrady.
  • Parametry - Nastavení klienta - Mzdy - Při nižším PHV než minimální mzda dotahovat minimální hodinovou mzdu. Pokud bude parametr aktivní a při uzávěrce mezd za čtvrtletí nedosáhne PHV hodnoty v parametrech výpočtu mezd, tak se nastaví na tuto hodnotu z parametrů.
  • Parametry - Nastavení klienta - Mzdy - zavede nový parametr Provádět automatický výpočet PMV čistého. Po zaškrtnutí pak na kartě zaměstnance dochází na záložce Průměry - Průměrný měsíční výdělek čistý (záložka Výpočet) k automatickému výpočtu průměru pro dané období. Tento výpočet se pouze provede, neukládá se. Uložení se nadále provádí uživatelsky.

Ostatní

  • AODV verze 3.0 - nová funkce Odesílání dokladů. Funkce umožňuje automaticky odeslat PDF sestavy dokladů (po nadefinování položek uživatel, typ dokladu, prodleva, sestava, řady dokladů, zahrnout dobropis, atd.). Prodleva se počítá mezi datumem pořízení dokladu a datumem spuštění služby, nastavuje se v minutách. Řady dokladů mohou být nevyplněné, pak se posílají všechny řady. Vytvořeny nové parametry klienta i uživatele pro E-mailing - AODV - Odeslání dokladů (nadefinování položek Předmět a Zpráva).