Novinky v programu SlimOffice 7.0 (build 14431 - 14500)

8.4.2025: Aktualizace SlimOffice 7.0 (14431 - 14500)

Upozornění: Aktualizaci SlimOffice 7.0 (14500)  je možné spustit na verzi SlimOffice 6.1 (13650) a vyšší.

Účetnictví

  • Tiskové sestavy - Normalizované výkazy - změna ve Výkazu zisku a ztráty za rok 2024 - nová definice položky "Čistý obrat za účetní období" s možností editace napočítané hodnoty (Výkaz zisku a ztráty v plném rozsahu (vzor rok 2018) = řádek 058, Výkaz zisku a ztráty ve zkráceném rozsahu (vzor rok 2018) = řádek 026). Vzorec výpočtu je zachován, avšak je umožněna editace napočítané hodnoty. Od roku 2024 se Čistý obrat za účetní období musí posuzovat individuálně - viz. poslední novela vyhlášky 500/2002 Sb. (Hlava III. Obsahové vymezení některých položek výkazu zisku a ztráty, §35, odst. 1: "Pro účely určení čistého obratu se výnosy z prodeje výrobků a zboží a z poskytování služeb rozumí výnosy, na kterých je založen obchodní model účetní jednotky. Při určování těchto výnosů se přihlíží zejména k odvětví a trhu, na kterém účetní jednotka působí a k podstatě činnosti účetní jednotky pro její zákazníky."

 Prodej

  • Faktury vydané - rozšíření funkčnosti automatické tvorby úhrady k FV. Podle nastavení způsobu úhrady a řady evidence úhrad v Parametrech klienta - Prodej se provede automatické vygenerování úhrady do řady, která je nastavena v parametrech klienta - Prodej. Pokud řada vyplněná nebude, převezme se ze souvisejícího bankovního účtu z FV (nová položka Řada evidence úhrad).
  • Faktury vydané - úprava tiskových sestav v souvislosti s rozšířením recyklačních poplatků pro jednu kartu zboží a více zemí: FaktVy001 Faktura vydaná - standardní tvar, FaktVy006 Faktura vydaná - s logem a razítkem, FaktVy009 Faktura vydaná - režim přenesení daňové povinnosti, FaktVy012 Faktura vydaná - režim přenesení daňové povinnosti s logem a razítkem, FaktVy016 Faktura vydaná pro 3 sazby DPH.
  • Prodejky - úprava tiskových sestav v souvislosti s rozšířením recyklačních poplatků pro jednu kartu zboží a více zemí: Prod001 Prodejka - standardní tvar - normální řádková sleva, Prod010 Prodejka úzká 78mm.

Banka

  • Katalogy - Bankovní účty - doplněna nová položka Řada evidence úhrad. Nově se využívá při automatickém generování úhrad pro faktury vydané.
  • Nový formát ABO: Optima Bank (ISO20022 XML - standard pro výměnu dat mezi finančními institucemi) - napojeno na export BP. Doplněno do detailu bankovního účtu.

 Sklady

  • Tiskové sestavy - Nová tisková sestava pro ležáky - LezakZbozi006 Výpis ležáku - s posuzováním příjmu zboží: sestava obsahuje sloupce Kód zboží, Název zboží, Poslední příjem, Poslední výdej, Zpětný stav CJ, Zpětný stav SC. Vše se posuzuje podle rozmezí datumů ve filtru v položce "Sledované období bez prodeje" (tedy v tomto období neexistuje výdejka zboží ani příjemka zboží).
  • Zboží - Katalog zboží a služeb - Karta zboží - rozšíření recyklačních poplatků (1:n), tzn. více různých kódů poplatků na jeden výrobek pro různé země. Unikátní klíč poplatku je nově kód poplatku + země + platnost od, platnost do. K poplatku dále doplněna měna a prefix. Pro dotazování na poplatek je tedy nutné znát kód poplatku a kód země. Záložka pro poplatky a spotřební daň na kartě zboží rozdělena na dvě podzáložky - Poplatky a Spotřební daň. Záložka Poplatky nově obsahuje zcela nový editační grid, kde je možné definovat poplatky ke kartě zboží - kód poplatku, zemi, přepočet a informativně se zobrazují sloupce Popis poplatku a Základ daně. Pro katalog poplatků vytvořen zcela nový filtr, kde je kromě ostatních položek také kód země; defaultně je browser poplatků nastavený na kód země CZ, ale je možné do filtru zadat jinou zemi. Kód poplatku a Přepočet CJ pro kartu zboží ponechán v databázi, ale na formuláři již není napojeno. Vytvořen převodový můstek ze současného na nový systém. Upraveny tiskové sestavy PohZbRecyk001 Recyklační příspěvky a ProdZboRec001 Recyklační příspěvky.

Zakázky 

  • SPC=Shoptet: Import zakázek z XLSX souboru Shoptet - import umožňuje vybrat více XLSX souborů a z těch následně hromadně vytvořit zakázky na pozadí (jeden XLSX soubor se rozloží na tolik zakázek, kolik je v něm kódů zakázek ze Shoptet).

 Majetek

  • Karta majetku - zpříjemněno zadávání datumů v gridech na záložkách Rozpis pořizovací ceny, Změny cen, Odpisy. Dosud se zde musel datum vypisovat s oddělovači (tečkami) ve formátu DD.MM.RRRR, příp. DD.MM.RR. Nyní je možné zápis provést bez těchto oddělovačů (DDMMRR nebo DDMMRRRR) tak jako ve standardních datumových položkách a program oddělovače (tečky) doplní automaticky.
  • Karta majetku - Přílohy - napojeno na standardní systém příloh včetně zobrazování náhledů příloh (grafika, PDF, TXT atd.).
  • Majetek - Přehle pohybů - vytvořena nová tisková sestava MajPoh/001 - Protokol o zařazení technického zhodnocení.

 Daně

  • DPH - Daňové přiznání - Vytvořena nová šablona výpočtu 202501, která obsahuje nové řádky 14 a 48. Upraven export XML (verze písemnosti 03.01.01) na portál Moje daně. Nové tiskové sestavy pro rok 2025 DPH_VZOR/026 a DPH_VZOR/027 pro Přiznání k DPH, vzor č. 25. (Pozn.: na portále Moje daně dosud nejsou řádky 14 a 48 přístupné).

Mzdy

  • Zaměstnanci - Katalog zaměstnanců - Karta zaměstnance - Průměry - úprava výpočtu PMV hrubý (průměrný měsíční výdělek hrubý) dle legislativní změny v zákoníku práce od 1.1.2025. Zpřesnění vzorce v případech, kdy se zaměstnanci mění pracovní úvazek. Nově se posuzuje vážený průměr týdenní pracovní doby.
  • Zaměstnanci - Katalog zaměstnanců - tisková sestava MzKz25013 - Prohlášení k dani - přepracováno na možnost tisku pro multiselect karet zaměstnanců.
  • Tiskové sestavy - Rekapitulace mezd - nové tiskové sestavy: MzRekap/007 - Přehled sociálního pojištění po zaměstnancích a MzRekap/008 - Přehled zdravotního pojištění po zaměstnancích.
  • Tiskové sestavy - Čerpání dovolené - nová tisková sestava MzCerDov/003 - Zbývající dovolená. Sestava obsahuje vyčíslení zbývající dovolené v hodinách, PHV platný pro dané čtvrtletí a vyčíslení dovolené v Kč.
  • Zaměstnanci - Katalog zaměstnanců - v browseru doplněny nové ikony pro nové funkce: Zavedení nového platového výměru do vybraných karet zaměstnanců a Ukončení platnosti existujícího platového výměru ve vybraných kartách zaměstnanců. Po kliknutí na příslušnou ikonu se objeví předfiltr pro výběr zaměstnanců. V případě funkce Zavedení nového platového výměru se pro vybrané karty zaměstnanců na základě vyplnění předfiltru zavedou nové záznamy do záložky Platové výměry na kartě zaměstnance. U funkce Ukončení platnosti existujícího platového výměru se ukončí platnost platového výměru s platovou složkou v předfiltru pro vybrané karty zaměstnanců.
  • Ostatní - Parametry výpočtu pro období 1.1.-31.12.2025 - doplněna položka Minimální mzda Kč/hod = 124,40 Kč. Položka je nově využita pro nový algoritmus výpočtu PHV, kde je zohledněn nový parametr klienta "Při nižším PHV než minimální mzda dotahovat minimální hodinovou mzdu".
  • Výpočty - Platby a Výpočty - Zálohy: úprava tvorby bankovního příkazu z plateb ve mzdách. Nově je předfiltr rozšířen o položky Měna a Kurz. Pokud měna není vyplněna, pak se dává jako doposud CZK. V případě, že bude vyplněná jakákoli cizí měna, přepočte se částka platby kurzem a dotáhne se do bankovního příkazu. Dále se přenáší případný IBAN z platby a SWIFT z kódu banky příjemce. Funkčnost tvorby BP dále rozšířena o dotahování firmy z kódu debetu a následně pak o další údaje z bankovního účtu u firmy, který se číslem účtu rovná číslu účtu v platbě (posuzuje se předčíslí, číslo účtu, kód banky). Dále se z kódu debetu nově dotahují i další údaje - středisko, akce, jako je tomu při ruční pořízení BP po dotažení kódu. Dále napojeno dotahování položky Výlohy, které se automaticky nastavují na defaultní hodnotu SHA (pokud není vyplněno na bankovním účtu firmy jinak).

 Parametry a servis

  • Parametry - Nastavení klienta - Prodej - rozšířen parametr pro automatickou tvorbu úhradu na jakýkoliv způsob úhrady. Jako nový parametr se zadá libovolný způsob úhrady (může jich být více oddělených čárkami). K položce pro způsob úhrady doplněn klikací popisek s informačním oknem o způsobech úhrady.
  • Parametry - Nastavení klienta - Mzdy - Při nižším PHV než minimální mzda dotahovat minimální hodinovou mzdu. Pokud bude parametr aktivní a při uzávěrce mezd za čtvrtletí nedosáhne PHV hodnoty v parametrech výpočtu mezd, tak se nastaví na tuto hodnotu z parametrů.
  • Parametry - Nastavení klienta - Mzdy - zavede nový parametr Provádět automatický výpočet PMV čistého. Po zaškrtnutí pak na kartě zaměstnance dochází na záložce Průměry - Průměrný měsíční výdělek čistý (záložka Výpočet) k automatickému výpočtu průměru pro dané období. Tento výpočet se pouze provede, neukládá se. Uložení se nadále provádí uživatelsky.

Ostatní

  • AODV verze 3.0 - nová funkce Odesílání dokladů. Funkce umožňuje automaticky odeslat PDF sestavy dokladů (po nadefinování položek uživatel, typ dokladu, prodleva, sestava, řady dokladů, zahrnout dobropis, atd.). Prodleva se počítá mezi datumem pořízení dokladu a datumem spuštění služby, nastavuje se v minutách. Řady dokladů mohou být nevyplněné, pak se posílají všechny řady. Vytvořeny nové parametry klienta i uživatele pro E-mailing - AODV - Odeslání dokladů (nadefinování položek Předmět a Zpráva).

Novinky v programu SlimOffice 6.1 (build 14384 - 14430)

20.2.2025: Aktualizace SlimOffice 6.1 (14384 - 14430)

Upozornění: Aktualizaci SlimOffice 6.1 (14430) je možné spustit na verzi SlimOffice 6.1 (13650) a vyšší.

Nákup

  • SPC=Vytěžování dokladů: úprava šablony pro vytěžování dokladů a následné vytěžení podlé této šablony. Nově umožněno nadefinovat popis kódu  nákupu s klíčovými slovy (obdobně jako je tomu u předmětu).

 Mzdy

  • Aktualizace šifrovacího certifikátu ČSSZ (dis.cssz.aktualni.cer), platnost od 3.2.2025 do 23.2.2028. (Aktuálně používaný certifikát má platnost do 13.3.2025!)
  • Řešení odvodu SP-ZAM u zaměstnanců, kteří vykonávají činnost v rizikovém zaměstnání, kdy se od 1.1.2025 odvádí pojistné za zaměstnavatele ve výši 26,8%. V parametrech výpočtu pro období od 1.1.2025 do 31.12.2025 využita položka Zam.zvýš.s. a nastavena na hodnotu 26,8%. Karta zaměstnance - Soc.pojištění - doplněn nový příznak Rizikové zaměstnání. Upraven výpočet mzdy, kdy se u takto označených zaměstnanců počítá mzdová položka SP-ZAM zvýšenou sazbou 26,8%. Upraven výpočet a dotahování do MzOSSZ25/001 - Přehled o výši pojistného včetně datové věty PVPOJ25.
  • Katalog zaměstnanců - nová tisková sestava MzKz25/022 - Potvrzení zaměstnavatele o úhrnu vyměřovacích základů (potvrzení pro pracujícího starobního důchodce, který uplatňuje slevu na soc. pojištění).
  • Katalog zaměstnanců - doplněny tiskové sestavy MzKz25/012 - Potvrzení o době trvání zaměstnání (pro OSSZ), MzKz25/018 - Oznámení plátce daně, MzKz25/019 - Hlášení plátce daně o dani z příjmů vybírané srážkou.
  • Katalogy - druhy činností - aktualizace číselníku.

Parametry a servis

  • Parametry - Nastavení klienta - Sklady - zaveden nový parametr Zakázat diakritiku na kartě zboží při pořizování nebo kopii. V případě nastavení parametru nepůjde do kódu zboží zadat diakritika a v případě kopie se diakritika odstraní po opuštění položky kód. Napojeno i pro import karet zboží, kdy se rovněž diakritika odstraňuje.
  • Parametry - Nastavení uživatele - Nákup/Prodej - parametr Zrychlené pořizování vložených dokladů: doplněn skok na položku Datum splatnosti (sekvence Datum vystavení -> DUZP -> Datum splatnosti).

Novinky v programu SlimOffice 6.1 (build 14332 - 14383)

29.1.2025: Aktualizace SlimOffice 6.1 (14332 - 14383)

Upozornění: Aktualizaci SlimOffice 6.1 (14383) je možné spustit na verzi SlimOffice 6.1 (13650) a vyšší.

Účetnictví

  • Účtový rozvrh - nová funkce pro možnost nastavení systému tvorby párového symbolu. Do detailu účtu doplněna nová položka "Párový symbol tvořit podle", která se zobrazuje u aktivních a pasivních účtů se zaškrtnutým příznakem "Sledovat saldo". V položce je možné nastavit: "Podle Parametrů klienta" (současná funkčnost), "Firma", "Akce". Položka přidána do browseru účtového rozvrhu a do filtru účtového rozvrhu. Vše je napojeno na systém zaúčtování.

Prodej

  • Browser dokladů (FV, Prodejky, ZLV, OP) - vytvořena nová ikona pro funkci okamžitého zobrazení první přílohy (PDF) v náhledu (bez nutnosti vstupování do detailu dokladu). Náhled přílohy (PDF) v browseru je možné otevřít, zvětšit, zmenšit, uložit a vytisknout.
  • Doklady (FV, Prodejka, ZLV, OP) - Řádky - Ostatní - položka Poznámka napojená na katalog frází. Napojeno přenášení položky Poznámka do pohybů zboží a skladové přípravy a obráceně.

Nákup

  • Browser dokladů (FD, ZLD, OZ) - vytvořena nová ikona pro funkci okamžitého zobrazení první přílohy (PDF) v náhledu (bez nutnosti vstupování do detailu dokladu). Náhled přílohy (PDF) v browseru je možné otevřít, zvětšit, zmenšit, uložit a vytisknout.
  • SPC=Redque: Faktury došlé - do browseru doplněna nová ikona a implementována funkce pro nahlašování chybně vytěžených dokladů přímo z programu SlimOffice na Redque API.
  • SPC=Redque: Faktury došlé - upraveno dotahování existující firmy podle IČ z Katalogu firem a Katalogu CRM při vytěžování dokladů pomocí Redque API. V případě, že pod stejným IČ existuje více záznamů v Katalogu firem a zároveň i v Katalogu CRM, tak se nejprve všechny firmy setřídí podle kódu a poté podle příznaku CRM. Tímto má přednost firma z Katalogu firem před firmou v Katalogu CRM.

Sklady

  • Zboží - Katalog zboží a služeb - na kartu zboží - záložka Jednotky doplněna nová položka PJ pro měrnou cenu. Doplněno do browseru karet zboží do exportu a importu karet zboží.
  • Úprava pohledů použitých v pohybech zboží a skladové přípravě v browseru v režimu hlaviček a řádek. Jako poznámka se nově primárně bere poznámka z řádek a pokud nebude vyplněna, tak pak poznámka z hlavičky. Dosud se přebírala poznámka pouze z hlavičky.

Objednávky

  • Objednávka - Řádky - Ostatní - položka Poznámka napojená na katalog frází.

Zakázky

  • Zakázka - Řádky - Ostatní - položka Poznámka napojená na katalog frází. Přenášení pole Poznámka doplněno do funkce Plnění zakázky Výdejkou zboží. 

Mzdy

  • Ostatní - Parametry výpočtu - aktualizovány částky pro srážky pro období 1.1.-31.12.2025. Základní nezabavitelná částka na osobu povinného = 13.027,00 Kč, Základní částka na vyživovanou osobu = 3.257,00 Kč, Bez omezení srážet nad = 29.310,00 Kč.
  • Změny v platbě sociálního pojištění od 1.1.2025 u starobních důchodců: Karta zaměstnance - záložka Soc.pojištění - doplněn nový příznak Sleva starobní důchodce. Tímto příznakem se označí zaměstnanec (starobní důchodce), který požádal o slevu na pojistném. Výpočty - Výpočet mezd - úprava výpočtu mzdy se zohledněním příznaku Sleva starobní důchodce na kartě zaměstnance. Upraven výpočet SP-PRAC takto: SP-PRAC = (SP-ZAKL * parametr výpočtu Sociální pojištění Pracovník (7,1%)) - (SP-ZAKL * parametr výpočtu Důchodové pojištění Pracovník (6,5%)). Zaveden nový typ mzdové položky SP-PRACSLD (SP sleva starobní důchodce), která se vypočítá takto: SP-ZAKL * parametr výpočtu Důchodové pojištění Pracovník (6,5%). 
  • Tiskové sestavy - OSSZ - Přehled o výši pojistného - nová tisková sestava MzOSSZ25/001 - Přehled o výši pojistného včetně exportu nové datové věty PVPOJ25. Sestava je upravena a rozšířena o Slevy na pojistném zaměstnanců (slevy u starobních důchodců). Napojeno na odeslání přes kanál VREP.
  • Zaměstnanci - Katalog zaměstnanců - doplněna sada nových tiskových sestav pro rok 2025: MzKz25007 Potvrzení o zdanitelných příjmech, MzKz25008 Potvrzení o zdanitelných příjmech ze závislé činnosti, MzKz25013 Prohlášení k dani, MzKz24014 Žádost o roční zúčtování záloh a daňového zvýhodnění, MzKz25014 Žádost o roční zúčtování záloh a daňového zvýhodnění, MzKz25017 Potvrzení zaměstnavatele druhého z poplatníků pro uplatnění nároku na daňové zvýhodnění, MzKz25020 Potvrzení o uplatňování slevy na děti k daňovému přiznání.
  • Daňová podání - Vyúčtování daně - Vyúčtování srážkové daně - nové tiskové sestavy MZVSRD24001 Vyúčtování srážkové daně, MZVSRD24002 Příloha.
  • Daňová podání - Vyúčtování daně - Vyúčtování daně ze závislé činnosti - nové tiskové sestavy MZVD24001 Vyúčtování daně z příjmů ze závislé činnosti, MZVD24002 Příloha č. 1, MZVD24003 Příloha č. 3, MZVD24004 Příloha č. 4.
  • Výpočty - Vyúčtování daně - Zaměstnanci - vytvořen nový výpočtový formulář pro roční vyúčtování daně roku 2024 a nová sestava MzRVD24001 Výpočet daně a daňového zvýhodnění.
  • Zaměstnanci - Katalog zaměstnanců - Dávky NP - úprava implicitních hodnot v předfiltrech před sestavami a úprava exportu datové věty NEMPRI25 - ošetření různých logických kontrol.
  • Zaměstnanci - Katalog zaměstnanců - záložka Soc.pojištění - úprava názvu příznaku Sleva na pojistném na nový název Sleva na pojistném zaměstnavatele.
  • Katalogy - Typy mzdových položek - úprava názvu položky SP-SLEVA = SP sleva na pojistném zaměstnavatele.
  • Karta zaměstnance - tisková sestava MzKz/002 - Oznámení o nástupu do zaměstnání (skončení zaměstnání) - doplněna možnost připojení a 2 příloh. Napojeno i do exportu datové věty ONZ2022 a pro odeslání přes kanál VREP.
  • SPC=Emailing: Karta zaměstnance - na záložku Emailing doplněna možnost pro odeslání sestav MzKz/009 - Potvrzení o zaměstnání a MzKz/012 - Potvrzení zaměstnavatele pro účely posouzení nároku na podporu v nezaměstnanosti.
  • Karta zaměstnance - doplnění razítka a podpisu z parametrů uživatele do tiskových sestav: MzKz/004 - ELDP, MzKz/009 - Potvrzení o zaměstnání a MzKz/012 - Potvrzení zaměstnavatele pro účely posouzení nároku na podporu v nezaměstnanosti. Jedná se o sestavy, které lze odeslat pomocí Emailingu.

Parametry a servis

  • Nový parametr uživatele pro Vytěžování dokladů - Jako datum vystavení doplňovat datum, kdy se doklad vytěžil. Pokud bude tento parametr aktivní, jako datum vystavení se nastaví datum vytěžení dokladu. Současně tento parametr doplněn do nové verze AODV 2.9.1 (použití pro automatické vytěžování dokladů ze složky).
  • Nový parametr klienta - Akce a výrobní zakázky - Zobrazování počtu příloh v browseru akcí a výrobních zakázek: pokud bude aktivní tento parametr, tak se v browseru akcí a výrobních zakázek objeví sloupec Přílohy a v něm bude údaj o počtu příloh.

Novinky v programu SlimOffice 6.1 (build 14255 - 14331)

19.12.2024: Aktualizace SlimOffice 6.1 (14255 - 14331)

Upozornění: Aktualizaci SlimOffice 6.1 (14331) je možné spustit na verzi SlimOffice 6.1 (13650) a vyšší.

Prodej

  • Tiskové sestavy - Výpisy zálohových listů - Vyúčtování zálohových listů - do tiskové sestavy doplněn sloupec s částkou bez DPH a příznak Nehradit. Zálohové listy s příznakem Nehradit nevstupují do sumací a mezisumací.

Nákup

  • SPC=Redque: Faktury došlé - vytěžování dokladů pomocí Redque API - rozšířeno o další variantu vytěžování dokladů ze složky pomocí AODV. Ve funkci AODV je možné nastavit složku pro vytěžování, ze které se budou zpracovávat doklady s příponami PDF nebo ISDOC.
  • Tiskové sestavy - Výpisy zálohových listů - Vyúčtování zálohových listů - do tiskové sestavy doplněn sloupec s částkou bez DPH a příznak Nehradit. Zálohové listy s příznakem Nehradit nevstupují do sumací a mezisumací. 

Sklady

  • Zboží - Katalog zboží a služeb - doplnění položky ID nadřazené karty zboží.
  • SPC=Kusovník: doplnění rozpadu kusovníku v pohybech zboží, skladové přípravě, meziskladovém převodu, průběžce, odvádění výroby a předruhování při editaci a kopii.

Zakázky

  • Ostatní - Import zakázek z XLSX souboru - doplněno dotahování příjemce (GLN místa dodání).

Mzdy

  • Digitalizace dalších dávek nemocenského pojištění od 1.1.2025 (ošetřovné, dlouhodobé ošetřovné, peněžitá pomoc v mateřství, otcovská, vyrovnávací příspěvek v těhotenství a mateřství). Vytvořeno nové e-Podání DZNP, platné od 1.1.2025.
  • SPC=VREP: Úprava kanálu SlimVREP - rozšířeno o podání DZNP25 (které funguje obdobně jako již existující DZDPN pro dočasnou pracovní neschopnost akorát s tím rozdílem, že u těchto dávek nemocenského pojištění je nutné nejprve na kartě zaměstnance zaevidovat dávku NP s přiřazeným číslem rozhodnutí a případným rodným číslem ošetřované osoby u ošetřovného a dlouhodobého ošetřovného).
  • Nová funkce Zaměstnanci - Import dalších dávek nemocenského pojištění - touto funkcí je možno z rozhraní ČSSZ VREP stáhnout data o dalších dávkách nemocenského pojištění v jednom z těchto 3 režimů: 1) Stažení za období - umožňuje stažení informací k již registrovaným (zapsaným) číslům rozhodnutí jednotlivých dalších dávek NP. 2) Stažení podle čísla rozhodnutí další dávky NP - umožňuje se dotázat přímo na číslo rozhodnutí; druhým kritériem je pak buď rodné číslo zaměstnance nebo kombinace Příjmení + Datum narození (pokud neexistuje rodné číslo) 3) Zrušení sledování změn u čísla rozhodnutí - umožní odstranit čísla rozhodnutí z již registrovaných (zobrazených) čísel rozhodnutí jednotlivých dalších dávek NP. Dále implementováno stahování nových notifikací z rozhraní ČSSZ VREP pro další dávky nemocenského pojištění (DZNP). Pro tyto účely rozšířeny uvedené typy dávek NP: přidáno Číslo rozhodnutí, Stav (liší se pro různé dávky NP). POZOR, důležité upozornění !!!: na rozdíl od dočasné pracovní neschopnosti (nemoci) není možné importovat přímo další dávky NP, protože tyto další dávky NP nejsou svázány s konkrétním pracovním poměrem nebo v některých případech ani s konkrétním zaměstnancem, čili je nutné dávku NP nejprve zadat ručně (zaměstnanec je povinen mzdové účetní oznámit číslo rozhodnutí) a teprve pak až je možné se dotázat a následně přiřadit ke konkrétnímu pracovnímu poměru. Sice je zde možnost stahovat dávky NP za období, ale v notifikaci přijdou pouze dávky NP, které byly již předtím dotázány pomocí čísla rozhodnutí. Import dalších dávek NP tedy nebude sloužit k vytvoření nových dávek NP, ale k natažení údajů do již existujících! Import dalších dávek NP napojen i do Zaměstnanci - Katalog zaměstnanců - Dávky NP - doplněna nová ikona.
  • Zaměstnanci - Katalog zaměstnanců - Dávky NP - rozšířeny detaily jednotlivých dávek - doplněny položky: Číslo rozhodnutí, Stav, Údaje o ošetřované osobě (jméno, příjmení, rodné číslo, datum narození, vztah k ošetřované osobě), Údaje o dítěti u otcovské.
  • Zaměstnanci - Katalog zaměstnanců - Dávky NP - vytvořeny zcela nové tiskové sestavy MzNemoc pro všechny typy dávek NP a vytvořeno nové e-Podání NEMPRI25 od 1.1.2025: MzNemoc25001 Oznámení zaměstnavatele o žádosti zaměstnance o dávku - Nemocenské, MzNemoc25002 Oznámení zaměstnavatele o žádosti zaměstnance o dávku - Vyrovnávací příspěvek v těhotenství a mateřství, MzNemoc25003 Oznámení zaměstnavatele o žádosti zaměstnance o dávku - Otcovská, MzNemoc25004 Oznámení zaměstnavatele o žádosti zaměstnance o dávku - Peněžitá pomoc v mateřství, MzNemoc25005 Oznámení zaměstnavatele o žádosti zaměstnance o dávku - Ošetřovné, MzNemoc25006 Oznámení zaměstnavatele o žádosti zaměstnance o dávku - Dlouhodobé ošetřovné. Při tisku se zobrazuje příslušná sestava, která patří aktuálnímu typu dávky NP. Dále překódovány stávající sestavy MzNemoc25007 Hlášení zaměstnavatele při ukončení pracovní neschopnosti, MzNemoc25008 Žádost o změnu způsobu výplaty při dočasné pracovní neschopnosti.
  • Nové parametry výpočtu pro období od 1.1.2025 do 31.12.2025.
  • Zaměstnanci - Katalog zaměstnanců - Penzijní/životní - doplněna další volba Dlouhodobý investiční produkt (DIP) se stejnými vlastnostmi jako penzijní nebo životní. Kompletně implementováno do výpočtu mezd, do přípravy plateb. Doplněno do kontroly limitu na příspěvek Penzijní/životní z parametrů výpočtu. Do platových složek přidána nová platová složka #DIP, zároveň typy naturálních položek rozšířeny o DIP. Do typů mzdových položek doplněn DIP. Současně začleněno do všech potřebných tiskových sestav.
  • Zpřesnění úpravy výpočtu srážek pro případy 4 a více nepřednostních exekucí. V parametrech výpočtu od období od 1.10.2024 zavedena na záložce Ostatní nová položka Odměna insolvenčnímu správci (1.089 Kč). Pokud je zaměstnanec invalidní důchodce 1. stupně (druh důchodu 8 a invalidita 1), tak se na něj nevztahuje zákonná výjimka a sráží se mu ze 2/3. Pokud je naopak zaměstnanec důchodce jiný než invalidní 1. stupně, tak se nově ještě posoudí, zda nemá 1/3 čisté mzdy pro srážky rovnu nebo větší odměně insolvenčnímu správci. Pokud ano, tak se na něj výjimka nebude vztahovat a bude se mu srážet ze 2/3.
  • SPC=Veřejné služby a správa: nové platové tabulky od 1.1.2025.

Daně

  • DPH - Úprava výpočtu daňového přiznání s požitím režimu OSS (One Stop Shop). Pro řádek 24 daňového přiznání bude nově platit tento systém: V případě nastaveného parametru klienta - Daně - DPH - Používat režim OSS (One Stop Shop) se pro základ řádku 24 provede napočítání všech typů plnění DPH pro všechny země (nejenom CZ). Tzn. do řádku 24 se napočítají všechny základy, jejichž typ plnění má nastaven řádek 24 daňového přiznání bez ohledu na vyplněnou zemi v typu plnění. Současně doplněno do tiskových sestav DPH002 - Daňové doklady dle plnění DPH, DPH003 - Sumář plnění , DPH005 - Daňové doklady dle plnění DPH.


Katalogy a CRM 

  • Katalog firem - napojení na nový systém CreditCheck, platný od 1.1.2025. Tento nový systém umožňuje získání podrobných informací pouze registrovaným uživatelům. Nadále v kartě firmy zůstává barevný semafor, který je bezplatný.

Parametry a servis

  • SPC=AODV (automatické odesílání datových výstupů): nová verze 2.9, rozšířena o možnost Vytěžování dokladů ze složky. 
  • Parametry - Nastavení klienta - Ostatní - Vytěžování dokladů - Redque API - doplněn nový parametr pro možnost Vytěžování ze složky pomocí AODV. Parametr "Vytěžené doklady nemazat a přesunout do složky Vytezeno" provede to, že se vytěžené soubory nebudou standardně mazat, ale přesunou se do automaticky vytvořené složky Vytezeno.
  • Parametry - Nastavení klienta - Ostatní - Import ISDOC XML - doplněn nový parametr Nastavit prázdný VS podle EČ. V případě, kdy nebude v ISDOC XML existovat položka variabilní symbol, tak se při zapnutém parametru nastaví podle evidenčního čísla (po odstranění případných alfa znaků). Toto nastavení je rovněž využíváno při vytěžování dokladů (které používá formát ISDOC).
  • Parametry - Nastavení klienta - Ostatní - Creditcheck - doplněny nové parametry pro Creditcheck pro registrované uživatele.
  • Parametry - Nastavení klienta - Zakázky - Kontrola shody kódu zboží na řádcích zakázky - na tento nový parametr vytvořena kontrola na duplicitu kódu zboží v řádcích zakázky. Tento parametr doporučujeme nastavit pro případy, kdy se využívají varianty nebo komplety, které se v zakázce rozpadají, protože tam je běžné, že jedna komponenta je součástí více setů / kompletů. V případě zjištění duplicity kódu zboží se vypíše i číslo řádku zboží, které již existuje a nedovolí se řádek uložit.